کد خبر : 8029
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 12:23

مجتبی دوراندیش

«هفته جهانی سرمایه‌گذار» با حضور بازار سرمایه ایران برگزار می‌شود

«هفته جهانی سرمایه‌گذار» با حضور بازار سرمایه ایران برگزار می‌شود
ششمین دوره «هفته جهانی سرمایه‌گذار» ۱۱ تا ۱۷ مهر ماه سال جاری توسط سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) و با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمایه ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خریدار، بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی با اعلام این خبر به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: سازمان آیسکو همه ساله این کمپین را به مدت یک هفته با موضوعات کلیدی در سراسر جهان برگزار می‌کند. بدین ترتیب امسال نیز این کمپین از ۳ لغایت ۹ اکتبر برابر با ۱۱ الی ۱۷ مهر برگزار خواهد شد.

به گفته بیژنی «تاب آوری سرمایه‌گذار (investor resilience)» و «تامین مالی پایدار (sustainable finance)» دو مفهوم اصلی در نظر گرفته شده آیسکو برای کمپین امسال است، از این رو فعالیت‌های نهادها و سازمان‌های عضو آیسکو در سراسر جهان حول محور این موضوعات اجرا خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ادامه افزود: این رویداد با نظارت آیسکو به ویژه «کمیته سرمایه‌گذاران خرد (C۸)» برگزار می‌شود و مشارکت‌کنندگان به انعکاس ابتکارات، فعالیت‌ها و اقدامات خود در حوزه‌های آموزش مفاهیم مالی، سواد مالی و حمایت از سرمایه‌گذاران می‌پردازند.

شایان ذکر است سال گذشته علیرغم شرایط ویژه ناشی از همه گیری ویروس کوید-۱۹، سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین ارکان بازار سرمایه برای اولین بار در این رویداد حضوری فعال داشته و بدین جهت اقدامات آنها مورد تقدیر کارگروه C۸ آیسکو قرار گرفت.

به گفته وی، بازار سرمایه ایران در تلاش است تا امسال نیز این کمپین را در راستای موضوعات و پیام‌های کلیدی آیسکو به نحوی مطلوب‌تر برگزار کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.