کد خبر : 21535
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 شهریور 1402 - 13:34

مجتبی دوراندیش

رونمایی از محصولات جدید بانک توسعه تعاون

رونمایی از محصولات جدید بانک توسعه تعاون
همزمان با فراسیدن هفته دولت و هفته تعاون، سه محصول جدید بانک توسعه تعاون با عناوین رونق تعاون، رویان و مائده رونمایی شد.

به گزارش خریدار، سه طرح رونق تعاون، رویان و مائده با حضور مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون و به مناسبت هفته دولت و هفته تعاون در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه رونمایی گردید.

طرح رونق تعاون
این طرح با هدف حمایت از گسترش و رونق فعالیت های اقتصادی بخش تعاون و تعاونگران از طریق پرداخت تسهیلات اعتباری به جامعه هدف، ارائه شده است.
تعاونی های تولیدی، تعاونی های غیرتولیدی، اعضاء و مشتریان تعاونی های مصرفی و تولیدی می توانند در قالب طرح رونق تعاون، جهت تامین مالی نیازهای خود از تسهیلات ارزان قیمت بانک توسعه تعاون بهره مند گردند.
متقاضیان متناسب با گردش مالی نزد بانک توسعه تعاون با ترجیح حسابهای ارزان‌ قیمت می‌توانند در اولویت برخورداری از این تسهیلات قرار گیرند. پرداخت این تسهیلات در قالب عقد مرابحه یا فروش اقساطی با دوره بازپرداخت حداکثر 48 ماه با فاصله اقساط ماهانه صورت می پذیرد.
نرخ سود تسهیلات برای تعاونی های تولیدی: 15 تا 20 درصد، تعاونی های مصرفی و خدماتی(غیرتولیدی) 18 تا 20 درصد و برای اعضاء تعاونی : 22 درصد است و مدت زمان بازپرداخت 12 الی 48 ماه درنظر گرفته شده است.

طرح رویان
این طرح به منظور رونق دهی به محصولات کشاورزی و باغی طرح ویژه بانک برای تامین سرمایه درگردش فعالان کشاورزی است که در قالب تسهیلات مرابحه و مضاربه با بازپراخت کوتاه مدت طی دوره های سه الی 9 ماهه صورت می پذیرد.
کشاورزان ، باغداران و کلیه فعالان مرتبط جهت تامین سرمایه در گردش پس از افتتاح حساب و ایجاد میانگین در مدت زمان معین (حداقل مدت زمان ایجاد میانگین حساب 3 ماه) می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
امکان دریافت تسهیلات تا 3 برابر میانگین حساب برای مشتریان به ازای هر ماه سپرده گذاری وجود دارد و امکان برقراری نرخ سود کمتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به میزان 19 تا 23 درصد فراهم است و بازپرداخت به صورت اقساطی یا یکجا امکان پذیر است.

طرح مائده
بانک توسعه تعاون با هدف توسعه فرهنگ قرض الحسنه و رفع نیازهای ضروری مشتریان حقیقی و اعضای شرکت های تعاونی و همچنین کمک به اقشار آسیب پذیر و اجرای طرح های اشتغال پایدار، تسهیلات قرض الحسنه مائده را پرداخت می نماید.
مشتریان با افتتاح سپرده قرض الحسنه و ایجاد گردش حساب لازم امکان دریافت این تسهیلات را با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و مدت بازپرداخت 10 الی 48 ماه به صورت اقساطی یا یکجا خواهند داشت. امکان انتقال میانگین برای بستگان درجه یک (همسر، فرزند، پدر، مادر، برادر و خواهر) صاحب حساب حقیقی در این طرح وجود دارد. همچنین قابلیت استفاده توسط سازمان ها و ادارات به منظور انتقال حساب پس انداز کارکنان خود فراهم گردیده است. شرکت های تعاونی می توانند نسبت به معرفی اعضا جهت دریافت وام قرض الحسنه مطابق شرایط طرح و بر اساس امتیاز ایجادی از گردش مالی شرکت اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.