کد خبر : 20321
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 21:30

عضو هیات مدیره پست بانک ایران در گردهمایی راهبردهای حاکمیت داده‌ها در نظام تصمیم‌گیری کشور:

مجتبی دوراندیش

پیاده سازی نظام بهره مندی از دیتا و داده ها از سالها قبل مورد توجه قرار گرفته است

پیاده سازی نظام بهره مندی از دیتا و داده ها از سالها قبل مورد توجه قرار گرفته است
مهندس فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره پست بانک ایران در پنل اول نخستین رویداد راهبردهای حاکمیت داده‌ها در نظام تصمیم‌گیری کشور در محل سالن اجتماعات دانشگاه امام صادق در روز شنبه ۲۷ خرداد۱۴۰۲ در بخشی از سخنان خود ضمن تاکید بر توجه ویژه و اهمیت به داده‌ها به عنوان فرصت و تهدید، گفت‌: پیاده‌سازی نظام بهره‌مندی از دیتا و داده‌ها از سالها قبل توسط تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها مورد توجه قرار گرفته و جای بسیار خرسندی است که امروزه درک بهره‌مندی از داده‌ها خواست همه دستگاه‌ها بوده و مورد التفات قرار گرفت.

به گزارش خریدار، مهندس بهمنی اظهار داشت: انتظار می‌رود تصمیمات کلان در هر بنگاه هم بر اساس اطلاعات و داده‌ها اتخاذ و مستند‌سازی شود و اجرای این خواسته‌ها نیز قطعاً منوط به حساس‌سازی، آگاهی‌بخشی و روشنگری، فرهنگ‌سازی و بلوغ سازمانی است و توجه به داده‌ها و استفاده از دیتا‌ها، باید استمرار داشته باشد تا ارزش آن‌ها در نظام حاکمیت، حفظ شود.

عضو هیات مدیره بانک در ادامه افزود: در هر سازمان اول باید اهداف و استراتژی مشخص شوند، سپس دیتا جمع‌آوری، پالایش، تجزیه و تحلیل و حتی به عنوان یک پروژه مهم و در سطح بالا مورد توجه قرار گیرد تا نتایج مورد انتظار، حاصل شود.
وی افزود: در نظام پولی و بانکی دیتا و داده‌ها در همه بخش‌ها مهم و در حوزه اعتبار سنجی بسیار مهمتر هست و چشم انداز اقتصاد دیجیتال و خدمات بهینه به مشتریان بانک منوط به وجود و استفاده درست و دقیق از دیتا است. لذا پست بانک ایران از دو سال قبل سند راهبردی را تهیه و تدوین و در دستور کار واحد‌ها قرار داد و به ناچار همه نهاد‌ها باید به این سمت حرکت کنند.
مهندس بهمنی تاکید کرد: قطعا اساس پایندگی در بازار رقابتی و رسیدن به جایگاه پر افتخار برای هر نهاد داده‌کاوی و دیتا‌محوری است.
گفتنی است : در این همایش سید اصغر جلیلی‌نیا رییس هیات مدیره و جمعی از مدیران امور و مدیران ستادی پست بانک ایران نیز حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.