کد خبر : 3214
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 خرداد 1401 - 13:33

رفع مشکلات مناطق فرسوده تهران با نسخه واحد میسر نمی شود

رفع مشکلات مناطق فرسوده تهران با نسخه واحد میسر نمی شود
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه رفع مشکلات مناطق با نسخه واحد میسر نمی شود، گفت: متناسب با محدودیت های فرودگاه مهر آباد باید تدابیر ویژه ای برای بافت فرسوده این منطقه در نظر گرفت‌.

به گزارش خریدار ، احمد صادقی،‌عضو شورای شهر تهران با حضور در منطقه 9 شهرداری تهران ضمن دیدار با شهروندان و در جریان قرار گرفتن مشکلات و مسایل منطقه با مدیران این منطقه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

صادقی در این بازدید و در نشست با مدیران منطقه که با حضور مرتضوی شهرار منطقه نیز همراه بود پس از استماع موضوعات و مسایل موجود در سطح منطقه 9 گفت: خاصیت این دیدار ها این است که موضوعات و مسایل سطح مناطق مطرح می شوند و اگر نیاز به ارایه طرح یا لایحه از سوی شورا و شهرداری باشد پس از تدوین در صحن شورا مطرح و تصمیم گیری می شود تا نسبت به رفع این موارد اقدام گردد.

صادقی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که نمی توان برای مشکلات مناطق تهران یک نسخه واحد پیچید، به عنوان نمونه ما برای بافت فرسوده تسهیلاتی در نظر می گیریم و در پرداخت عوارض معافیت هایی در نظر گرفته می شود اما بافت فرسوده ای که در منطقه 9 و در مجارت فرودگاه مهر آباد است با توجه به محدودیت های ارتفاع و خط آسمان امکان استفاده از آن را برای ساکنین اطراف فرودگاه فراهم نمی‌کند.

وی افزود: از این جهت است که باید منطقه به منطقه لوایحی تنظیم شود و به اقتصضای همان منطقه و موضوعات خاصه همان منطقه اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهای خدمات و عوارض در شورای شهر وضع و مصوب می شود و عوارَ و بهای خدمان ویژه ای برای فرودگاه مهرآباد بایستی وضع شود تا جبران کننده خسارات و مشکلاتی باشد تا برای شهروندان تهران بوجود می آورد.

صادقی در ادامه اظهار داشت: طرح راه اندازی اتوبوس برقی از آزادی تا میدان امام حسین مدت ها ست که مطرح است اما به دلیل نبود بودجه محقق نشده آیا نمی توان هزینه این طرح را عوارض مجموعه فرودگاه تامین کرد؟ مانند اقدامی که در منطقه 22 انجام شد و اولویت تامین سرانه های آموزشی و خدماتی آن منطقه در لوایحی که برای آن منطقه به تصویب رسید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در منطقه 9 شهرک های نظامی وجود دارد این شهرک ها برای خود قوانین دارند و شهرداری برای این شهرک ها نیز خدمات دهی می کند در صورتی که در حیطه اختیارات شهرداری نیستند آیا هزینه این خدمات نبایستی صرف تامین سرانه های دیگر برای شهروندان این منطقه باشد. اینها هرکدام نیازمند لو.ایح جداگانه است که بایداز سوی شهرداری ارایه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.