کد خبر : 16359
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 14:32

بهبود وضعیت اقتصادی کشور با توسعه روابط با چین

بهبود وضعیت اقتصادی کشور با توسعه روابط با چین
نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه سفر رییس جمهور دستاوردهای بسیاری را برای کشور دارد و می‌تواند زمینه ساز توسعه بیشتر شود، گفت: چین با تحکیم روابط با ایران، نقش پررنگی را در توسعه اقتصادی کشور دارد.

به گزارش خریدار، «هیبت اله اصولی» با اشاره به سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری به چین،‌ اظهار داشت: این سفر دستاوردهای بسیاری را برای کشور به همراه دارد، زیرا ارتباطات اقتصاد ایران با چین بسیاز زیاد است و می‌تواند زمینه ساز توسعه بیشتر باشد.

وی با اشاره به مشکلات ارزی در کشور، تاکید کرد: مبادله تهاتری با چین به ویژه در زمینه نفت و محصولات پتروشیمی، بخش بزرگی از موانع پرداخت ارزی را رفع می‌کند و شرایط را برای مبادلات تجار و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها فراهم می‌کند.

اصولی با تاکید بر اینکه برای تحکیم راهبردهای توسعه میان دو کشور، این سفر رویدادی موثر محسوب می‌شود، گفت: در ماه‌های اخیر وقفه کوچکی در راستای حواشی اخبار چین و عربستان در روابط دو کشور ایجاد شد که دیدار روسای جمهوری دو کشور می‌تواند بسیاری از مشکلات را با گفت‌وگو رفع و به بهبود شرایط کمک کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران افزود: چین کشوری با ارتباطات گسترده جهانی است و ایران هم می‌تواند با توسعه روابط خود با این کشور بخشی از امکانات بالقوه خود را بالفعل کند و با به نتیجه رساندن قراردادهای امضا شده، به سود قابل توجهی دست یابد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه هر کشور در توسعه اقتصادی خود به دنبال منافع است، گفت: کشورهایی که روابط دوستانه‌ای با یکدیگر دارند در این بخش فعال‌تر هستند؛ همچنین با توجه به مرحله حساس اقتصادی ایران که از نظر تورم در یک سطح نامناسبی قرار دارد، توسعه روابط با چین کمک رسان خواهد بود و این کشور می‌تواند بهبود اقتصادی کشور نقش مهم و بزرگی را بر عهده بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.