کد خبر : 7314
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهریور 1401 - 12:29

مدیر بانك صنعت و معدن استان هرمزگان:

مریم آهون بر

اخلاق حرفه‌ای و مشتری‌مداری در كنار توسعه خدمات بانكداری زمینه ساز جذب منابع است

اخلاق حرفه‌ای و مشتری‌مداری در كنار توسعه خدمات بانكداری زمینه ساز جذب منابع است
با توجه به قرار گرفتن استان هرمزگان در کنار دریای عمان و خلیج فارس، صنایع مهمی همچون کنسرو ماهی، پودرماهی، قایق سازی، کشتی سازی و صنایع نفتی در این استان فعالیت دارند.

به گزارش خریدار، همچنین استان هرمزگان از نظر منابع معدنی در وضعیت نسبتاً مناسبی قرار دارد و علاوه بر نفت و گاز، معادن کرومیت و خاک سرخ آن مشهور است و ظرفیت های بسیاری برای توسعه صنایع مرتبط با صنایع یاد شده در این استان وجود دارد؛ در همین راستا روابط عمومی بانک صنعت و معدن با مهرداد بهره مند مدیر بانک صنعت و معدن استان هرمزگان و رییس شعبه بندر عباس این بانک در خصوص اهم برنامه ها و اقدامات انجام شده و برنامه های تدوین شده برای حمایت و توسعه صنایع استان به گفتگو نشسته است که در ادامه می آید:
1-در راستاي تحقق شعار سال”توليد، دانش بنیان، اشتغال آفرین” چه برنامه هايي داريد؟
همانند سالهای گذشته و به موازات سیاست ها و برنامه های کلان مدیریت ارشد بانک، طی سال جاری حمايت حداكثري از توليد، پشتيباني از توليد كنندگان و كارآفرينان و رفع موانع و مشكلات اداري و تامين مالي طرح هاي اولويت دار با تمركز بيشتر بر طرح هايي نيمه تمام، راكد، توسعه اي و تامين سرمايه درگردش طرح هاي فعال استان مانند صنايع فولادی و پتروشيمي، آب شیرین کن ها و … می باشد. تعيين تكليف مطالبات واحد هاي توليدي با استفاده از ظرفيت هاي قانوني در دست پيگيري و اقدام بوده و همکاری و تعامل حداکثری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و سایر سازمان ها و همچنین تعامل حداکثری با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان و پارک علم و فناوری هرمزگان در خصوص شناسایی طرح های دانش بنیان در دستور کار این شعبه می باشد.
2-مهمترين سياست ها و استراتژيهاي شعبه در سال 1401 چيست؟
مهمترین سياست ها و استراتژي هاي شعبه در سال 1401 شامل جذب منابع، پرداخت تسهيلات به واحدهاي فعال و خوش حساب شعبه، وصول مطالبات، كاهش مطالبات غيرجاري، افزايش درآمدهاي كارمزدي، رعايت اصول مشتري مداري و كاهش ريسك اعتباري مي باشد. همچنین تعامل و هماهنگي سازنده با مديران و مسؤلان سازمان هاي استان به جهت هم افزايي در حمايت، پشتيباني و رفع موانع بخش توليد، شناسايي و حفظ و افزایش مشتريان وفادار، تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي با اولويت واحدهاي دانش بنيان و صادرات محور ، تامين منابع جهت تكميل طرحهاي نيمه تمام صنعتي و معدني و همچنين واحدهاي نيمه فعال، احياء واحدهاي راكد، تلاش حداكثري براي فروش و واگذاري اموال مازاد تمليكي، بهره مندي مشتريان از خدمات بانكداري ديجيتال و توانمند سازي نيروي انساني از اهم سياست هاي مديريت استاني هرمزگان است.
3-طي يكسال گذشته به چند طرح صنعتي تسهيلات پرداخت كرده ايد؟ نوع صنعت، میزان تولید به همراه نوع محصول، میزان اشتغال و نوع تسهیلات پرداختی را اعلام فرمایید.
طي سال 1400 به 2 طرح تسهیلات سرمایه گذاری ثابت (واحد تولید کنسانتره آهن، آب شیرین کن و تعداد 5 طرح تسهيلات سرمايه در گردش (واحد تولید کنسانتره آهن، گندله سازی، انواع قیر، تیر برق پایه گرد، بسته بندی خرما) تسهیلات پرداخت شده همچنین چندین فقره تسهیلات ازدواج پرداخت گرديده است.
4-از طرح های یاد شده، چند طرح صنعتي و معدنی در استان به بهره برداري رسيده؟ چه تعداد از این طرح ها دانش بنیان بوده اند؟
تعداد 5 طرح که توسط بانک طی سالهای گذشته تامین مالی شده بودند در سال 1400 به بهره برداری رسیده و موجب اشتغال 1185 نفر گردیده است.
5-چه تعداد واحد صنعتي با تسهيلات بانك در استان راه اندازی شده است، چه مقدار پيشرفت داشته است و با بهره برداري از آنها چه تعداد شغل ايجاد خواهد شد؟ از طرح های در حال بهره برداری، کدام طرح ها دانش بنیان می باشند؟
تعداد 5 طرح در سال 1400 راه اندازی و به بهره برداری رسیده اند که موجب اشتغال 1185 نفر گردیده است .
درحال حاضر تعداد یک طرح (نیروگاه خورشیدی) در دست اجرا می باشد که دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصد می باشد که طی ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید. یک طرح نیز با پیشرفت فیزیکی 70 درصد (لوله های دقیق بدون درز) در دست بررسی بوده که درصورت تصویب در ارکان اعتباری موجبات اشتغال 70 نفر را فراهم خواهد کرد.
6-در خصوص احیاء واحدهای تولیدی غیر فعال چه اقداماتی انجام داده اید؟
در خصوص احیاء واحدهای تولیدی غیرفعال، تمامی مصوبات کمیته وصول مطالبات و ستاد تسهیل، اجرایی شده و اکثر طرح های غیر فعال به حالت فعال و نیمه فعال درآمده اند در خصوص طرح های واگذار شده به سرمایه گذار جدید نیز در صورتی که سرمایه گذار برنامه علمی موثری جهت تولید و احیای واحد داشته باشد و از بازار محصول خوبی برخوردار باشد بانک در زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز طرح مساعدت لازم را به عمل خواهد آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.