کد خبر : 6856
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 12:07

سه دستاورد مهم وزارت بهداشت در سالی که گذشت

سه دستاورد مهم وزارت بهداشت در سالی که گذشت
وزیر بهداشت در تشریح اقدامات وزارت بهداشت در یک سال گذشته گفت: مهار کرونا، بیمه همگانی شش میلیون نفر، اجرای طرح دارویار، اضافه شدن ده هزار و 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت موجود و اجرایی شدن تعرفه پرستاری از اقدامات این وزارت خانه است.

به گزارش خریدار ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درباره اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در یک سال گذشته گفت: همه فعالیت‌های اقتصادی به دلیل کرونا کاهش شدید پیدا کرده بود و مردم دائما در قرنطینه بودند اما دولت موفق شد کرونا را کنترل کند و این سبب راه افتاد دیگر امور شد.

وی افزود: دومین کار مهم دولت و وزارت بهداشت، بیمه همگانی بود که انجام شد. در این راستا 6 میلیون نفر بیمه شدند. سومین کار مهم نیز در رابطه با دارو و اجرای طرح دارویار بود که دارو با قیمت سال گذشته و یا کمتر از آن به دست مردم برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیگر اقدامات وزارت خانه متبوع خود در یک سال گذشته اشاره و اظهار کرد: یکی از نکات مهم موضوع تعرفه پرستاری بود که بعد از 15 سال اجرایی شد.

وی از بهره برداری و یا برنامه ریزی برای اجرایی سازی پروژه‌های وزرات بهداشت گفت و بیان کرد: نزدیک به 10 هزار و 800 تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه شد. پروژه رسیدگی به مناطق محروم و اعزام پزشکان متخصص به این مناطق و همچنین گرفتن دستیاران و دانشجویان به این مناطق از دیگر کارهای مهم وزارت بهداشت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.