کد خبر : 7389
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 19:59

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار:

مریم آهون بر

تغییر رویکرد برای ارتقا ظرفیت ساخت ماشین آلات و تجهیزات در ساختار جدید وزارت صمت

تغییر رویکرد برای ارتقا ظرفیت ساخت ماشین آلات و تجهیزات در ساختار جدید وزارت صمت
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: با تغییر آرایش ساختاری در وزارتخانه، رشته فعالیت مهم ماشین آلات و تجهیزات از سطح دفتر به سطح یک معاونت ارتقا پیدا کرد و این نشان دهنده اهمیت و نقش این رشته فعالیت در بخش تولید است.

به گزارش خریدار ، سید مهدی نیازی در دیدار با اعضا هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) گفت: یکی از موئلفه های رشد و توسعه کشور، توجه به ساخت ماشین آلات و تجهیزات می باشد و با همین دیدگاه، رشته فعالیت ماشین آلات و تجهیزات از سطح مدیرکل به یک معاونت با 4 اداره کل ارتقا یافته است.

وی افزود: برای تعمیق ساخت داخل به یک برنامه میان مدت نیازمند هستیم و آماده همکاری نزدیک با انجمن ها و تشکل ها برای تببین نقشه راه این صنعت هستیم.
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار تاکید کرد: مشارکت دادن انجمن ها در سیاست گذاری و برنامه ریزی را با جدیت دنبال می کنیم و در این راستا موافق پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین انجمن های مرتبط با صنایع ماشین سازی و تجهیزات جهت مانع زدایی و توسعه این صنعت هستیم.
نیازی همچین با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید هیات دولت در خصوص حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت خوبی برای شرکت های دانش بنیان خصوصا در بخش ماشین آلات و تجهیزات در این آیین نامه ایجاد شده که باید از این فرصت برای توسعه صنایع دانش بنیان به ویژه این صنعت استفاده کرد.
وی به تفاهم نامه اخیر وزارت صمت و وزارت عتف اشاره و تاکید کرد: موضوع تامین نیروی انسانی ماهر، ارتباط بین صنعت و دانشگاه و برآورده کردن نیازهای صنعت با استفاده از ظرفیت حوزه آموزش و پژوهش در این تفاهم نامه دیده شده است.
وی همچنین افزود با توجه به ارزیابی های کارشناسی صورت گرفته، مهمترین راهبرد در توسعه صنعت ماشین سازی و تجهیزات، توسعه فعالیت های پیمانکاری تخصصی، ایجاد کنسرسیوم های تخصصی برای تجمیع سازندگان ماشین آلات و تجهیزات و شرکت های طراحی و مهندسی در قالب شرکت های کارخانه ساز با ارائه تضامین و خدمات پس از فروش و پرداخت تسهیلات ارزی بر اساس پیش فاکتور شرکت های ایرانی است که باید به صورت جدی دنبال شود و این پروژه ها در آیین نامه اخیر نیز پیش بینی شده است
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار در ادامه این جلسه گفت: یکی از اشکالات نظام تسهیلات دهی این است که برای همه فعالیت های اقتصادی یک مدل و با شرایط یکسان، روش تامین مالی تعریف شده است.
نیازی توضیح داد: باید مدل تامین مالی هر فعالیت تولیدی باتوجه به ویژگی، شرایط و نوع آن صنعت تعریف شود.
وی گفت: شاید نیاز باشد برای برخی صنایع بجای ارائه تسهیلات به سازنده به خریدار تسهیلات داده شود تا بتواند قرارداد خرید با سازنده منعقد کند و این منابع در قالب نظام تامین مالی زنجیره ای به تولیدکننده منتقل شود.
معاون وزیر صنعت گفت: نیازمند یک تغییر نگرش در نظام تسهیلات در شبکه بانکی و بخش صنعت هستیم.
در این جلسه ، اعضا انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) به بیان دیدگاها و راهکارهای خود برای توسعه این صنعت پرداخته و از ایجاد معاونت جدید ماشین آلات و تجهیزات استقبال کرده و آن را عاملی برای رشد و توسعه این بخش دانستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.