کد خبر : 28326
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 تیر 1403 - 13:10

مجتبی دوراندیش

بیانیه ستاد اصناف دکتر مسعود پزشکیان

بیانیه ستاد اصناف دکتر مسعود پزشکیان
در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ستاد اصناف کشور دکتر مسعود پزشکیان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خریدار، روابط عمومی ستاد اصناف کشور دکتر مسعود پزشکیان در این بیانیه چنین آمده است؛
بسم الله الرحمن و الرحیم
درود خداوند بر ایران، بر فرزندان ایران.
سلام بر نام مقدس ایران، سلام بر آنانکه دل در گرو این نام عزیز دارند.
بار دیگر گذر روزگار، تعیین سرنوشت مام وطن را به فرزندانش سپرد، فرزندانی که تاریخ گواهی می‌دهد، در کارزار مراقبت از وطن و هموطن از جان ایثار کرده و افتخارشان این بوده که خاک ایران مشهدشان شود.
در میان همه فرزندان ایران، اصناف دردانه‌ای عزیز بوده و هستند، زنان و مردانی که ایشان را حبیب‌الله خوانند و مردمان ایشان را به شرافت و صداقت باور دارند.
امروز بار دیگر ایران و ایرانی چشم‌ انتظار نقش آفرینی فرزندان ارشد خانواده هستند، تا به تاسی از ایشان، آینده وطن را به سوی تعالی و سربلندی هدایت کنند.
جامعه صنفی امروز وظیفه صیانت از ارزش‌هایی را دارد که برای حفظ آنها بسیاری فداکاری کرده و با شهادت خود از آنها حراست کرده‌‌اند.
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی فرا می‌رسد که هنوز دل‌ها از شهادت رییس‌‌جمهور شهید اندوهگین‌ است و از سویی، این‌ انتخابات مصادف شده است با سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر که یادآور وظیفه سنگین همه مردم ایران برای ادامه راه فرزندان شهیدشان است.
از سویی آنچه طی چند سال گذشته بر اصناف کشور تحمیل شده، قریب به ۳.۵ میلیون بنگاه صنفی را تحت فشار قرار داده و بخش بزرگی از ایشان را به طرف بن‌بست تعطیلی هدایت می‌کند.
تهدید امنیت اقتصادی بنگاه‌های صنفی، به معنی به مخاطره انداختن اشتغال قریب به ۱۰ میلیون فعال صنفی و معیشت یک سوم جمعیت کشور است.
بخش عمده این مشکلات نتیجه سامانه‌سازی‌‌هایی است که تضعیف تشکل‌های صنفی را هدف قرار داده است و این به معنی متزلزل کردن بنیان ۷ هزار و ۲۰۰ اتحادیه و قریب به ۴۰۰ اتاق اصناف است.
آنچه موجب شده تا به واسطه رفتارهای غیرکارشناسی دولت در مسیر تضعیف اصناف گام بردارد را می‌توان در نادیده گرفتن توان جامعه صنفی، وجود قوانین هم‌عرض، نداشتن متولی مشخص در اندازه حداقل معاونت وزارت صمت، نبود نظام یکپارچه تامین و توزیع و نظام غیرمنصفانه مالیاتی جستجو کرد.
جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان مصمم است در دولت آینده در نخستین گام استراتژی فراگیری برای این حوزه تعریف و جایگاه اصناف به عنوان متولیان بازار را تبیین و به موازات این اقدام برای حذف قوانین هم عرض اقدام کند.
از دیگر موارد ساختاری که دولت آینده برای اصلاح آن اقدام خواهد کرد؛ اصلاح و اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، نظام مالیاتی، برخورد قهری با واحدهای صنفی در موضوعات مختلف، ممانعت جدی ازمداخله سازمان‌های دولتی در امور اصناف، سازماندهی مشاغل فاقد ساختار قانونی مانند دستفروشان، ساماندهی شهرک‌های صنفی _ صنعتی، مدیریت و انتقال صنایع آلاینده از حریم شهرها، آموزش کاردان‌های فنی جهت برای فعالیت در داخل و خارج کشور در قالب صادرات خدمات فنی و مهندسی و مشکلاتی که در حوزه‌های تخصصی واحدهای صنفی با آن روبرو هستند.
دولت دکتر مسعود پزشکیان در راستای توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط و اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و صنعت سه اصل مدیریت مصرف، حمایت از تولید و مقابله با تورم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و مبنا را بر تقویت بنیان نهادهای مدنی بالاخص تشکل‌های صنفی قرار خواهد داد.
ستاد اصناف کشور دکتر مسعود پزشکیان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.