کد خبر : 3021
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 14:51

اجرای 8 پروژه تحولی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر در پایتخت

اجرای 8 پروژه تحولی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر در پایتخت
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران از اجرای 8 پروژه تحولی بزرگ در حوزه حمل و نقل بار و مسافر در پایتخت خبر داد.

به گزارش خریدار،مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران در مراسم بازدید اهالی رسانه از پروژه جدید پایانه شرق تهران اظهار داشت:‌ برنامه‌ها جهت راه‌اندازی فاز نخست این پایانه در حال اجرا است و ان‌شاءالله تا پایان سال شاهد افتتاح رسمی فاز نخست این پایانه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پایانه جدید شرق تهران از لحاظ وجه اقتصادی و گردشگری نیز بسیار حائز اهمیت است، گفت:‌مطالعات ترافیکی به صورت کامل جهت راه‌اندازی این پایانه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران خاطرنشان کرد: به طور کلی دو دیدگاه برای راه‌اندازی پایانه از نظر کارشناسان حمل ون قل وجود دارد یکی اینکه آیا پایانه‌ها باید در شهرها باشد و اتوبوس‌ها با جمعیت آن وارد شهر شوند و دیگر اینکه آیا پایانه‌ها باید در بیرون از شهر و حداقل نیم‌ساعت فاصله تا مرکز شهر داشته باشند.

وحدت‌کار گفت: دسترسی‌پذیری این شهروندان به پایانه‌ها اصل مهمی است که در زمینه راه‌اندازی پایانه شرق در نظر گرفته شده و علاوه بر ایستگاه مترو راه‌اندازی ایستگاه و پایانه اتوبوس و تاکسی هم پیش‌بینی شده است تا تردد شهروندان از طریق این پایانه جدید به نقاط مختلف شهر تسهیل شود.

وی در ادامه به 8 پروژه تحولی این سازمان اشاره کرد و گفت:‌افتتاح و راه‌اندازی پایانه جدید شرق، راه‌اندازی بندر خشک،‌توسعه و ساماندهی پارک‌سوارها، پیاده‌سازی مدل هوشمند مدیریت پایانه‌ها در حوزه بار و مسافر از جمله این برنامه‌های تحولی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران خاطرنشان کرد:‌همچنین احداث پایانه مسافربری در جنوب‌‌غربی تهران، احداث 4 هاب لجستیک در تهران، بهره‌برداری از فرصت‌های درآمدزا در حوزه بار و پایانه مسافری و توسعه پایانه‌های نیمه‌متمرکز و غر متمرکز از دیگر 8 برنامه تحولی این سازمان محسوب می‌شود که اقدامات در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران همچنین گفت: راه‌اندازی پایانه جدید شرق پتانسیل بالقوه و فرصت خوبی برای تجار و صاحبان کسب و کار خواهد بود و ان‌شاءالله شاهد ایجاد تغییر و تحولات جدی برای تبدیل شرق تهران به قطب گردشگری ویژه در سال جاری خواهیم شد چرا که ویژگی‌های لازم را به لحاظ اقلیم، ارتفاع، جمعیت و … شرق تهران دارد ولی متأسفانه در سال‌های گذشته به لحاظ گردشگری، تفریحی، اقتصادی و تجاری شرق تهران نسبت به غرب پایتخت دچار نوعی فقر بوده و اکثر مال‌ها و هایپرمارکت‌ها در غرب تهران راه‌اندازی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.