کد خبر : 28073
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 خرداد 1403 - 13:39

مجتبی دوراندیش

افتتاح نیروگاه خورشیدی نرماشیر با حمایت مالی بانک سامان

افتتاح نیروگاه خورشیدی نرماشیر با حمایت مالی بانک سامان
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نرماشیر کرمان که با تامین مالی بانک سامان احداث شده، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خریدار، بانک سامان در راستای حمایت از طرح‌های محیط زیستی و همچنین تاکید بر توسعه زیرساخت‌های کشور ، اقدام به تامین مالی نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی نرماشیر کرمان کرد که این پروژه ملی با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا، معاون اقتصادی استانداری کرمان و مقامات محلی و ارشد استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
نیروگاه ۱۰ مگاواتی نرماشیر در شرق استان کرمان و در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث شده است که این نیروگاه با تعداد ۱۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی دو طرفه، پنج دستگاه ترانسفورماتور و ۹۵ دستگاه اینورتر وظیفه تولید انرژی پاک را برعهده دارد.
جمع کل سرمایه گذاری این پروژه قریب به 2200 میلیارد ریال است که بانک سامان 1050 میلیارد ریال از این سرمایه را در قالب مشارکت مدنی در اختیار شرکت سرمایه‌گذار گذاشته است.
گفتنی است با آغاز بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی و اتصال آن به شبکه سراسری برق، امکان جبران قسمتی از ناترازی انرژی فراهم می شود.
همچنین با توجه به عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی و آب در نیروگاه‌های خورشیدی، بهره‌برداری از این نیروگاه از مصرف سالیانه چهار میلیون مترمکعب گاز طبیعی و پنج میلیون لیتر آب جلوگیری می‌کند.
لازم به ذکر است که این طرح در مدت ۱۱ ماه و با حمایت بانک سامان احداث شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.