کد خبر : 24809
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 بهمن 1402 - 17:23

وزیر ارتباطات:

مجتبی دوراندیش

 ۶ میلیون خانوار زیر پوشش فیبر نوری

 ۶ میلیون خانوار زیر پوشش فیبر نوری
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۶ میلیون خانوار ایرانی از ظرفیت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها استفاده می‌کنند.

به گزارش خریدار، “عیسی زارع پور” روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در میبد یزد با اشاره به تلاش دولت برای گسترش پوشش استفاده همه مردم از اینترنت پرسرعت، افزود: پوشش دسترسی به شبکه فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم به ۲۰ میلیون نفر می رسد.

وی بهره مندی شهرها و روستاها به فیبرنوری را هدیه دولت سیزدهم به مردم دانست و اظهار داشت: باید همه بخش‌های کشور از این ظرفیت که فرصتی برای دسترسی پرسرعت به خدمات شبکه است بهره‌مند شوند.

زارع پور با بیان آنکه فیبر نوری زیرساخت پرسرعتی است که در آینده می تواند، نیازهای ارتباطی مردم را برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت فراهم کند، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته در زمینه زیرساختهای تلفن ثابت سرمایه گذاری نشده بود، اما با آغاز دولت سیزدهم این موضوع در دستور کار قرار گرفت و اکنون بیشتر شهرها و روستاها از این سرویس بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه زیر ساخت‌های تلفن همراه اقداماتی انجام شده است، ادامه داد: حدود ۸۰ درصد ترافیک مصرفی کاربران در کشورهای پیشرفته بر بستر اینترنت ثابت انجام می‌شود؛ هدف‌گذاری ما این است که تمام ساختمان‌های کشور را از طریق فیبرنوری به اینترنت متصل کنیم زیرا زندگی مردم در آینده بر بستر کسب و کارهای هوشمند انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات درباره طرح پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در میبد، گفت: این طرح یکی از مهمترین طرح های مهم وزرات علوم و ارتباطات است و سرعت اینترنت در این شهرستان ۸۰ تا ۹۰ برابر سرعت فعلی افزایش یافته است.

تامین هزینه دسترسی به فیبر نوری توسط دولت و اپراتورها

زارع پور با بیان اینکه مردم برای دسترسی به فیبر نوری باید درخواست بدهند، افزود: اپراتوارها مکلف هستند هرکسی درخواست کرد ظرف یکماه، این سرویس را فراهم کنند و هزینه آن توسط دولت و اپراتورها تامین می شود و مردم فقط باید هزینه مودم را پرداخت کنند.

وزیر ارتباطات با بیان آنکه حدود ۷۰ درصد مردم استان یزد تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند و طبق برنامه ریزی انجام شده حداکثر تا سه ماه آینده تمام منازل و کسب و کارهای استان از این سرویس پرسرعت و با کیفیت بهره مند می شوند، گفت: در پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا به ترتیب ۴۸، ۱۳ و ۳۵ کیلومتر عملیات اجرایی صورت گرفته و بیش از ۵۳ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند.

استاندار یزد هم گفت: اجرای فیبری نوری به برکت دولت سیزدهم در وزارت ارتباطات اتفاق افتاده که این یک انقلاب و تحول بزرگ در مسیر اینترنت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است.

مهران فاطمی با بیان آنکه شاخص های توسعه این زیرساخت قابل مقایسه با گذشته نیست زیرا در تمامی شاخص‌ها چندین برابر فعالیت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در استان همه دستگاه‌ها باید اهتمام کنند تا تمام منازل و کسب و کارها تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته وارد استان یزد شد؛ شرکت در نشست شورای اداری استان یزد از دیگر برنامه وی در سفر به استان یزد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.