کد خبر : 6838
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 11:33

۶۳ پروژه کشاورزی در استان تهران به بهره برداری رسید

۶۳ پروژه کشاورزی در استان تهران به بهره برداری رسید
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۶۳ پروژه در زیربخش‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی و صنایع تکمیلی با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای یک هزار و ۱۸۳ نفر به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خریدار، جبرئیل برادری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بهره وری کشاورزی در استان تهران در بالاترین سطح قرار دارد اظهار کرد: استان تهران با داشتن ۱۹۶ هزار هکتار زمین با تلاش ۴۸ هزار بهره بردار و داشتن کشاورزی پیشرو، استفاده از تکنولوژی های روز و انتقال تجربه ها از طریق آموزش های ترویجی به مزارع و حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و خدماتی، ۵ درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: استان تهران در تولید پنج محصول سبزی و صیفی گلخانه ای، قارچ خوراکی، گیلاس و گل شاخه بریده رتبه اول کشور، در تولید سه محصول ماهیان زینتی، شیر خام و ذرت علوفه ای جایگاه دوم و در تولید جوجه یکروزه و سیب جایگاه سوم را دارد.

۵۰۰ واحد دامداری در استان تهران غیرفعال است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۶۳۰ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی کرده ایم، افزود: امسال ۶۳ پروژه در زیربخشهای آب و خاک، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی و صنایع تکمیلی با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای یک هزار و ۱۸۳ نفر به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

برادری با بیان اینکه ۵۰۰ واحد دامداری در استان تهران غیرفعال است، تاکید کرد: فعالسازی واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال از مهمترین رویکردهای این سازمان است و در این راستا واحد مرغداری در ملارد به مناسبت هفته دولت در حال تجهیز است و به چرخه تولید برمی‌گردد.

وی با اشاره به کنترل بازار در بحث کالاهای اساسی بیان کرد: در راستای حمایت از بازار و مصرف کننده از ابتدای سال تاکنون بصورت روزانه ۱۰۰تن گوشت و مرغ در استان توزیع می شود و به مناسبت ماه محرم و صفر هشت هزار تن برنج و پنج هزار تن شکر توزیع شده است و چهارصد و بیست و شش میلیارد ریال جریمه صنفی در این مدت صادر شده است.

۹۴ درصد نانوایان استان تهران به دستگاه کارتخوان مجهز شده‌اند

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: نظارت بر نانوایی ها چون نیاز اساسی روزانه مردم است بصورت مستمر انجام می شود و تاکنون در این حوزه چهارده هزار و سیصد و نه بازرسی از نانوایان انجام و یک هزار و هشتصد و نه برگه جریمه به مبلغ ۸۷ میلیارد ریال صادر شده است.

برادری با بیان اینکه قیمت نان افزایش نخواهد یافت، گفت: مردم می توانند با تلفن ۱۲۴ شکایات و نظرات خود را به کارشناسان از طریق سامانه صمت اطلاع دهند که سریعا بازرس به محل اعزام می شود و ۹۴ درصد نانوایان به دستگاه کارتخوان مجهز شده اند که کمک شایانی برای بازرسی های دقیق تر در سامانه انجام داده است.

لایروبی انهار در فیروزکوه ادامه دارد

وی با اشاره به سیل یک ماه پیش، تصریح کرد: روز دوم سیل وزیر جهاد کشاورزی بازدید میدانی انجام داد و دستورات لازم را صادر کرد که ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل بیل مکانیکی و لودر به منطقه اعزام شد و باتوجه به حجم بالای رسوبات در روستای مزداران، نیروهای اعزامی از شهرستان ها به صورت شیفتی هنوز در حال فعالیت هستند و لایروبی انهار ادامه دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: سیل خسارت های بسیار جدی در باغات و زمین های کشاورزی استان تهران وارد کرده که میزان آن در حدود یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که ۳۱۱ میلیارد تومان مربوط به شهرستان فیروزکوه است.

آبیاری ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان تهران با آب‌های نامتعارف

برادری با بیان اینکه ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان تهران با آبهای نامتعارف آبیاری می شود، تصریح کرد: آب نامتعارف به منزله آب فاضلاب نیست، آبیاری با فاضلاب خام ممنوع است و درصورت مشاهده، بر اساس ماده ۶۸۸ با دستور قضایی معدوم می شود که در همین راستا امسال ۲۰۰ هکتار از اراضی در اسلامشهر معدوم شد.

وی در پایان با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: تغییر کاربری زمین های کشاورزی ممنوع است و به شدت با این موضوع برخورد می کنیم ضمن آنکه پیشگیری از تغییر کاربری مورد تاکید است، تا قبل از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، جلوی آن گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.