کد خبر : 17755
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 16:28

۱۱۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ شهرداری‌های کشور منتشر شد

۱۱۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ شهرداری‌های کشور منتشر شد
مدیرکل اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از انتشار ۱۱۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ توسط شهرداری‌های کشور در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خریدار،‌ محمدرضا بیضاوی در این مورد گفت: در “بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور” ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری‌ها پیش بینی شده بود تا با انتشار و فروش اوراق مشارکت، اعتبار مربوطه در طرح های زیربنایی شهرها هزینه شود.

وی ادامه داد: در این راستا وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال گذشته کل مبلغ پیش بینی شده در قانون را در شهرداری‌های کلانشهر توزیع و به بانک مرکزی معرفی کرد که شامل شهرداری تهران، مشهد، شیراز، اهواز، کرج، تبریز، اصفهان، قم، کرمانشاه، اسلامشهر و همدان بودند.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بانک مرکزی، بانک شهر و دیگر بانکها، شهرداریها با تعیین بانک عامل نسبت به انتشار اوراق مشارکت طرح مترو، اتوبوسرانی یا بازآفرینی بافت فرسوده خود اقدام نمودند و همه شهرهای مذکور، به‌ غیر از اسلامشهر، توانستند با فروش بخشی از اوراق در روز پایانی سال۱۴۰۱، امکان جذب کامل اعتبار در سال ۱۴۰۲ را برای شهرداری خود فراهم کنند.

بیضاوی ادامه داد: این میزان شامل ۷۸.۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه مترو ، ۸.۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اتوبوسرانی و ۳۱.۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه بازآفرینی بافت‌های فرسوده و جمعا به میزان ۱۱۸.۰۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و ان‌شاءالله با پیگیری‌های صورت گرفته درصورت وجود مجوز قانونی و همکاری بانک مرکزی، مشکل شهرداری اسلامشهر نیز مرتفع شود تا تمامی اوراق به صورت کامل جذب شوند.

مدیرکل اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تقدیر از مجموعه سیستم بانکی که در موضوع جذب اوراق مشارکت شهرداریها همکاری داشتند، تأکید کرد: باتوجه به مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، لازم است شهرداری‌ها با ارائه قراداد عاملیت و ضمانت بانک عامل خود به سازمان بورس و اوراق بهادار و درج نماد، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به تعیین شرکت تامین سرمایه و فروش کل اوراق باقیمانده شهرداری اقدام کنند تا از ایجاد مشکلات در روزهای پایانی مواعد قانونی پیشگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.