کد خبر : 25478
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1402 - 18:42

رییس سازمان ملی استاندارد ایران:

مریم آهون بر

کیفیت پیش فرض رشد تولید و کسب بازارهای صادراتی است

کیفیت پیش فرض رشد تولید و کسب بازارهای صادراتی است
اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، کیفیت را پیش فرض رشد تولید، رقابت در بازار داخلی و کسب بازارهای صادراتی دانست.

به گزارش خریدار، مهدی اسلام‌پناه در مراسم رونمایی از نشان استاندارد برتر، اظهار داشت: این نشان علاوه بر رقابت‌پذیر کردن صنایع برای ورود به بازارهای جهانی، به مشتریان داخلی این امکان انتخاب محصولات برتر را می‌دهد.

وی تحول در ساختار و مراحل صدور مجوز کاربرد نشان استاندارد در راستای به‌روزرسانی رقابت‌پذیر کردن و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و درجه‌بندی کیفیت کالاهای با نشان استاندارد را از تکالیف قانونی سازمان استاندارد دانست و افزود: این تکلیف قانونی که اجرای آن به تعویق افتاده بود در دوره تحولی این سازمان نهایی و رونمایی شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی متناسب با مولفه‌های علمی، فنی و تخصصی در صنایع تدوین شد، بیان کرد: نخستین صنایعی که آمادگی خود را برای دریافت این نشان اعلام کرد صنایع سلولزی بود و سایر صنایع از جمله صنایع غذایی نیز خواستار دریافت این نشان هستند.

اسلام‌پناه، توسعه بازار و ورود به بازارهای جهانی را برای بنگاه‌های بزرگ اقتصادی یک مزیت رقابتی دانست و گفت: نشان استاندارد برتر زمینه تجارت مثبت را حتی در شرایط رکود برای فعالان اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

وی، کیفیت را پیش فرض رشد تولید، رقابت در بازار داخلی و کسب بازارهای صادراتی دانست و اذعان داشت: خوشبختانه در کشور صنایع بسیار خوبی فعالیت دارد که مشتریان محصولات آنها را به مشابه خارجی ترجیح می‌دهد و صنایع سلولزی از جمله این صنایع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.