کد خبر : 23848
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 15:15

معاون سازمان برنامه و بودجه:

مجتبی دوراندیش

کنترل تورم از محورهای مهم لایحه بودجه ۱۴۰۳ است

کنترل تورم از محورهای مهم لایحه بودجه ۱۴۰۳ است
معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کنترل تورم و کاهش انتظارات تورمی از محورهای اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ است، گفت: منابع بودجه سال آینده واقع‌گرایانه دیده شده است.

به گزارش خریدا، حمید امانی همدانی امروز (یکشنبه ۱۰ دی ماه) در نشست خبری با خبرنگاران در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: امسال لایحه بودجه با توجه به اصلاحیه ماده ۱۸۲ آیین‌نامه اجرایی مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و بیشتر ابهامات در این مورد بود.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ می‌بایست در دو مرحله تقدیم مجلس می‌شد، افزود: ابهامات در مورد بودجه مربوط به افکار عمومی نبود و حتی نمایندگان مجلس هم تصوری مانند سال‌های گذشته داشتند.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: مرحله اول لایحه بودجه سال آینده شامل جداول کلان، اقلام درآمدی و هزینه‌ای در ۳۰ آبان به مجلس ارائه شد. در بخش اول مالیات‌ها، درآمد حاصل از فروش خدمات، فروش نفت و فرآورده‌های نفتی، فروش اوراق اسلامی به علاوه احکام مورد نیاز و بودجه‌ای آمده بود.

امانی همدانی بیان کرد: پس از تصویب بخش اول (منابع بودجه) باید مصارف در سقف منابع تنظیم شود که مصارف براساس انتخاب‌های اساسی و هزینه‌های ضروری در بودجه دیده شود.

وی ادامه داد: در بخش دوم ریز مصارف بودجه سال آینده در سقف منابع بودجه به مجلس ارائه می‌شود. و هدف این است که بودجه واقع‌گرایانه تدوین شود.

معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ برشی از برنامه هفتم است که برنامه رشد ۸ درصدی قید شده و باید بودجه در راستای تحقق این رشد تنظیم شود.

امانی همدانی تاکید کرد: یکی از محورهای و ویژگی لایحه بودجه کنترل تورم و کاهش تورم انتظاری است، زیرا در چند سال گذشته تورم بالا در کشور داشتیم.

وی گفت: بنابراین باید از کسری بودجه جلوگیری کنیم و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند کسری بودجه ام‌الخباعث بودجه است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.