کد خبر : 22633
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 15:40

جلوگیری از انحلال اتحادیه های صنفی با تلاش های مجدانه محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران؛

مریم آهون بر

کابوس به حد نصاب نرسیدن انتخابات اتحادیه‌ها به پایان می رسد

کابوس به حد نصاب نرسیدن انتخابات اتحادیه‌ها به پایان می رسد
محمدرضا فرجی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: پس از به حد نصاب نرسیدن انتخابات اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در روز چهاردهم آبان ماه، تلاش‌های بنده برای پی‎جویی علت تفاوت آمار اعضای فعال در لیست اتحادیه و آمار ثبت شده در سامانه ساران، آغاز شد.

خدا را شاکرم که این بار نیز اتاق ایران و اتاق تهران در این مهم هم مسیر شدند و بنده به عنوان نماینده‌ای برای پیگیری این موضوع از سمت رئیس محترم اتاق ایران و رئیس محترم اتاق تهران، مامور شدم.

پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی، تماس‌های مکرر و جلسات متعدد، به این نتیجه رسیدیم که شرایط افراد دارای حق رأی در سامانه ساران به درستی تعریف نشده. همچنین از آنجایی که بنده به عنوان یکی از اعضاء صنف رایانه کشور، بر خطاهای این سامانه شناخت داشتم، با جناب آقای میرزایی به عنوان مدیر سامانه نوین اصناف، تعاملات لازم صورت گرفت. حاصلی که در ادامه خواهید خواند، ثمره این پیگیری و تعاملات می‌باشد.

امید است که با این اتفاق مبارک، افراد صنفی دارای پروانه کسب منقضی در احترام به سایر اعضا و پشتیبانی از خانه صنف خود در اسرع وقت اقدام به تمدید پروانه نمایند.

ان‌شاءالله با این اقدام از این به بعد دیگر نگرانی در مورد به حد نصاب نرسیدن انتخابات اتحادیه ها وجود نخواهد داشت و مجریان برگزاری انتخابات و اعضای صنوف متحمل حضور چند باره برای برقراری مناسبات انتخابات نخواهند شد.

در آخرین جلسه‌ای که روز گذشته درباره تمدید پروانه‌های منقضی شده برگزار شد، مقرر گردید: پیامک‌های سامانه در حکم ابلاغ کتبی محسوب شود. همچنین یک ماه مانده به پایان تاریخ انقضای پنج ساله، اطلاعیه اتمام پروانه کسب برای فرد صنفی ارسال خواهد شد. به محض انقضا، اخطاریه برای فرد صنفی ارسال می‌شود. ضمن این که محدودیتی برای ارسال اطلاعات متقاضیان و داوطلبان برای سامانه ساران وجود ندارد. یعنی اگر پروانه کسب هم منقضی شده بود، اطلاعات متقاضی برای داوطلبی به سامانه ساران ارسال شود.

نکات مهم درباره اتمام اخطاریه یک ماهه
در صورت اتمام اخطاریه یک ماهه تمدید اتفاقات زیر روی خواهد داد:

– سامانه اطلاعات فرد صنفی مذکور را جهت داوطلب شدن به سامانه ساران ارسال نخواهد کرد.

– سامانه اجازه رای دادن به فرد صنفی مذکور را نخواهد داد.

– اطلاعات پروانه کسب فرد صنفی مذکور به صورت خودکار، از بخش پروانه‌ها خارج شده و به ماژول واحدهای فاقد پروانه ارسال می‌شود.

– این پروانه‌ها از آمار اتحادیه کسر خواهد شد اما بدهی صنفی فرد مذکور پابرجاست و می‌بایست فرد صنفی معوقات حق عضویت سالیانه را پرداخت کند.

– درصورت اتمام اخطار یک ماه تمدید، اطلاعات فرد برای کلیه وب سرویس‌ها به صورت null ارسال و خطای انقضای پروانه کسب نمایش داده خواهد شد. همزمان برای فرد پیامکی ارسال خواهد شد که بداند بدلیل انقضای پروانه کسب و اتمام اعتبار ۶۱ ماهه پروانه کسب نمی‌تواند از منافع کسب در کلیه دستگاه‌ها و بخش‌های کشور استفاده کند.

– در کلیه استعلامات وضعیت پروانه کسب فاقد پروانه نمایش داده می‌شود.

ارسال پیامک به افراد صنفی
– درخصوص افراد صنفی که شماره موبایل معتبر ندارند با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه خواهد شد تا از طریق سرویس چاپار به کلیه شماره تلفن‌های همراه متصل به کد ملی ایشان پیامک ارسال شود. مسئولیت معرفی یکی از تلفن‌های همراه برعهده فرد صنفی است در غیر این صورت ارسال پیامک به هریک از تلفن‌های همراه فرد در حکم ابلاغ محسوب می‌شود و مسئولیت آن تماما متوجه فرد صنفی است. لیست کدم ملی ها توسط تیم فنی سامانه نوین اصناف استخراج می‌شود.

پیامک اخطار به صاحبان پروانه‌های که قبلا منقضی شده‌اند:

برای کلیه پروانه کسب‌هایی که پیش از این منقضی شده‌اند پیامک اخطاریه تمدید یک ماهه ارسال می‌شود. و در ذیل پیامک نام اتحادیه درج خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.