کد خبر : 22700
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 20:19

مجتبی دوراندیش

چرا باید نماینده بیمه تعاون شویم؟

چرا باید نماینده بیمه تعاون شویم؟
مدتی است که اطلاعیه «اعطای نمایندگی جنرال در استان تهران» توسط شرکت بیمه تعاون منتشر شده و این سوال را در ذهن هر کسی که متقاضی نمایندگی یک شرکت بیمه است، ایجاد کرده که «چرا باید نماینده بیمه تعاون شوم؟ نمایندگی این شرکت چه مزایایی نسبت به نمایندگی سایر شرکت ها دارد؟»

به گزارش خریدار، نمایندگان، صف اول فروش شرکت های بیمه هستند و آن طور که اطلاعات موجود نشان می دهد، بیش از ۸۰ درصد فروش شرکت های بیمه از طریق نمایندگی ها محقق می شود. گرچه روش های فروش غیرحضوری بیمه نامه در حال آزمون و خطاست، اما مردم همچنان به شبکه فروش حضوری اعتقاد راسخ دارند و از این رو، دریافت کد نمایندگی فروش یک مزیت در بازار رقابتی بیمه کشور محسوب می شود.

نمایندگی فروش بیمه تعاون اما مزایای مطلوبی دارد، از جمله این که نه تنها «درآمد پایدار و نامحدود» ایجاد می کند، بلکه از «آموزش رایگان و مستمر» نیز برخوردار است و «بدون نیاز به سرمایه»، امکان حضور در فضای بیمه ای کشور را فراهم خواهد کرد. همچنین بیمه تعاون زمینه «پشتیبانی و حمایت حرفه ای» از نمایندگان خود را نیز ایجاد کرده است.

با این حال شاید نگاهی به اعداد و ارقام چگونگی فعالیت نمایندگان بیمه در کشور، بتواند از دریچه ای دیگر، نشان دهد که نمایندگی شرکت بیمه تعاون، چه مزایایی دارد.

یکی از مهمترین دغدغه های هر صاحب کسب و کاری، درآمد آن است. به طور کلی، هدف نهایی راه اندازی یک کسب و کار، درآمدزایی است و اگر درآمد مطلوبی برای یک فعال بازار ایجاد نشود، آن کسب و کار محکوم به شکست است. «کارمزد» نمایندگان فروش بیمه، درآمد آنها را رقم می زند و از این رو فروش بیشتر، می تواند به دریافت کارمزد بیشتر منتهی شود.

اطلاعات موجود نشان می دهد متوسط درصد کارمزد نمایندگان شرکت های بیمه در سال ۱۴۰۱ که از تقسیم کارمزد دریافتی به حق بیمه تولیدی آنها محاسبه می شود، حدود ۸ درصد بوده است. این در حالی است که همین شاخص برای نمایندگان شرکت بیمه تعاون، ۱۱٫۷ درصد بوده است.

نگاهی دیگر به این شاخص حاکی از آن است که در میان ۲۷ شرکت بیمه –که اطلاعات آنها موجود است- میزان کارمزد پرداختی به نمایندگان شرکت بیمه تعاون در رتبه ششم قرار دارد که با توجه به سهم بازار و قدمت این شرکت، رتبه بسیار مطلوبی است.

شرکت بیمه تعاون با ظرفیت مجاز نگهداری ریسک ۲ هزار میلیارد ریال و سطح توانگری یک، در حال عملیاتی کردن فرایند افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی و ثبت رقم ۱۲ هزار میلیارد ریال برای سرمایه خود است که با تحقق آن، جایگاه این شرکت از منظر سرمایه ثبتی، ۱۰ پله ارتقا خواهد یافت.

این شرکت به دنبال افزایش سهم بازار خود است و طبیعی است که در چنین شرایطی، ظرفیت نمایندگان کنونی، پاسخگوی نیازهای بازار آن نخواهد بود، بنابراین دریافت نمایندگی بیمه تعاون، به خودی خود می تواند یک مزیت در بازار رقابتی بیمه کشور محسوب شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.