کد خبر : 25124
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 12:54

با حضور فرماندار تهران در اتاق اصناف برگزار شد؛

مجتبی دوراندیش

نشست تخصصی- توجیهی روسای اتحادیه‌های صنفی و مدیران حراست‌های صمت استان تهران

نشست تخصصی- توجیهی روسای اتحادیه‌های صنفی و مدیران حراست‌های صمت استان تهران
نشست تخصصی- توجیهی روسای اتحادیه های صنفی و مدیران حراست‎های صمت استان تهران امروز صبح 25 بهمن 1402 در سالن همایش‎های اتاق اصناف تهران برگزار شد.

به گزارش خریدار، در این جلسه که با محوریت بررسی نقش تاثیرگذار حضور اصناف در ایجاد تحرک و پویایی اجتماعی و سیاسی میان جامعه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد، رئیس اتاق اصناف و فرماندار تهران طی سخنانی به تبیین نقش و اهمیت این دوره از انتخابات و میزان اثرگذاری حضور اصناف و آحاد جامعه در آن پرداختند.

اصناف نقشی بی‎بدیل در تمام برهه ها  داشته و دارند
رئیس اتاق اصناف تهران در گفته های خود با یادآوری و تاکید بر نقش اصناف در تمام حوزه ها و برهه‎ها گفت: اصناف نقشی بی‎بدیل در تمام حوزه‎های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارد. این قشر در جای جای جامعه تاثیرگذار و نقش آفرین است و این ویژگی بر کسی پوشیده نیست.

حمیدرضا رستگار با اشاره به چالش‎های متعدد اصناف در سال‎های اخیر تاکید کرد: علی‎رغم تمام مشکلات و مسائل موجود که هر کدام به اصناف آسیب می‎رسانند به دلیل اصالت و پیشینه‎ایی که این قشر دلسوز جامعه و مردم دارند باز هم پای کار هستند و برای ممکلت خود تلاش می کنند.

وی افزود: در این چند سال، اصناف و اقشار مختلف جامعه فشارهای روحی و روانی بسیاری متحمل شده‎اند که با تکنیک‎های مختلف در میان جامعه رسوخ یافته و دائما بر ذهن و فکر ما کار کرده‎اند که مهمترین آن ایجاد یاس و ناامیدی است. ناامیدی مثل موریانه طی زمان اثر می‎گذارد.

رخشندگی و اصالت اصناف در این رخداد مهم بروز و ظهور داشته باشد
رستگار در ادامه به برگزاری انتخابات پیش روی -دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی- اشاره کرد و گفت: در حقیقت انقلاب اسلامی به یاری و پشتوانه اصناف، کسبه و بازار پیروز شد و جنگ نیز با کمک همین اصناف هشت سال دوام آورد؛ لذا امید داریم کمافی‎سابق این درخشندگی و اصالت اصناف در این رخداد مهم بروز و ظهور داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: اصل مهم حضور و پشتیبانی ما در این عرصه است که اثرگذارتر از هر سلاح در حمایت از نظام و مملکت است.

رستگار ادامه داد: بدون شک آن چیزی که ماندگاری هر حکومتی را تداوم می بخشد؛ بودن مردم کنار آنها و حضور بموقع مردم است که از هر سلاح نظامی کارسازتر است. خیلی وقت ها با القائات نادرست و ایجاد یاس و ناامیدی می خواهند اقتدار کشور و نظام را تحت شعاع قرار دهند اما حضور بموقع ما و اثر بی‎بدیل اصناف می تواند تمام این حربه ها را خلع سلاح کند.

اصناف جز حق و حقوق قانونی خود چیز دیگری از حکومت نمی‎خواهد
وی همچنین در بخشی از صحبت‎های خود با بیان اینکه اصناف جز حق و حقوق قانونی خود چیز دیگری از حکومت نمی‎خواهد تصریح کرد: تنها تکته ای که در نظر داریم و انتظار داریم به عدالت و انصاف اجرا شود حقوقی است که در متن قانون برای هر شهروند و هر قشری پیش‎بینی شده است.

رستگار در پایان تاکید کرد: علی رغم تمام مشکلات و چالش های موجود با توجه به اصالت و پیشینه ایی که داریم و دلسوزیی که میان این قشر وجود دارد و همیشه موجبات آرامش بوده است به مانند همیشه پویا بوده و سرزندگی در میان مردم را تحقق خواهیم داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.