کد خبر : 24060
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 دی 1402 - 15:20

مریم آهون بر

مرکز شتابدهی پارک فناوری پردیس به کانون جذب ایرانیان مقیم خارج تبدیل می‌شود

مرکز شتابدهی پارک فناوری پردیس به کانون جذب ایرانیان مقیم خارج تبدیل می‌شود
رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس از تبدیل شدن این مرکز به مرکزی برای جذب ایرانیان مقیم خارج خبر داد و گفت: شتابدهنده‌های مستقر در این مرکز میزبان ایرانیان خارج از کشور می‌شوند. این شتابدهنده‌ها از گرنت پارک فناوری پردیس برای فعال کردن تیم‌های ایرانی مقیم خارج استفاده خواهند کرد.

به گزارش خریدار، مهدی عظیمیان در دومین روز از گردهمایی شتابدهنده‌های تخصصی نوآور که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، یکی از ارکان اکوسیستم نوآوری را شتابدهنده‌ها دانست و افزود: مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس بر اساس دغدغه‌ای که معاونت علمی برای حمایت از زیست بوم نوآوری و شتابدهنده‌ها داشت، از سال ۹۲ آغاز به کار کرد.

وی ترویج فرهنگ کارآفرینی را از جمله ماموریت‌های این مرکز ذکر و اظهار کرد: در این راستا تاکنون ۶۰۰ رویداد کارآفرینی برگزار شده است تا در طی آن اقدام به ترویج فرهنگ کارآفرینی کنیم. البته برگزاری این رویدادها در گذشته پررنگ‌تر بوده است.

عظیمیان با اشاره به برگزاری رویداد پردیس سامیت از سال ۹۷ در پارک فناوری پردیس، ادامه داد: این رویداد با هدف برگزاری دورهمی‌های دانش‌بنیان برای رفع چالش‌ها بوده است. تاکنون ۶ دوره رویداد پردیس سامیت برگزار شده است.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس، کمک به ایجاد استارت‌آپ‌های پایدار را از دیگر برنامه‌های این مرکز نام برد و خاطر نشان کرد: در این برنامه در تلاش هستیم تا با حمایت از شتابدهنده‌ها، استارتاپ‌هایی موفق در این شتابدهنده ها مستفر شوند.

به گفته وی، تاکنون این مرکز ۷۶ شتابدهنده را به عضویت پذیرفته است.

عظیمیان با بیان اینکه در ۳ سال اخیر حمایت از شتابدهنده‌ها تغییر یافته است، گفت: بر اساس دستورالعمل جدید معاونت علمی، جریان جدیدی در حمایت از توسعه فعالیت شتابدهنده‌ها ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در حمایت از این شتابدهنده‌ها به دنبال تغییر ذائقه از کارمندی به کارآفرینی هستیم، یادآور شد: از این رو سرفصل جدیدی از سال ۹۹ اضافه شد و آن حمایت از فضای کار اشتراکی است و با حمایت‌های معاونت علمی تاکنون ۲۶ مجموعه به عضویت این برنامه درآمده‌اند.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس از واگذاری ساماندهی و پیاده‌سازی دستورالعمل حمایت از شتابدهنده‌ها از سوی معاونت علمی به این مرکز خبر داد و گفت: احراز صلاحیت و رتبه‌بندی شتابدهنده‌ها از دیگر برنامه‌های ما است.

وی توسعه آموزش به شتابدهنده‌ها را از دیگر برنامه‌های این مرکز نام برد و گفت: علاوه بر آن از سال آینده برگزاری رویدادهای کارآفرینی را از سر خواهیم گرفت، چون معتقدیم این رویدادها قلب تپنده و ضربان اکوسیستم نوآوری کشور هستند و در طی آن جریان کارآفرینی رقم می‌خورد.

عظیمیان تاکید کرد: با توجه به سابقه ۲۰ ساله پارک فناوری پردیس، روز گذشته با تعاملاتی که با مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی داشتیم، مقرر شد تا این مرکز به مرکز جذب ایرانیان مقیم خارج تبدیل شود.

وی در این باره توضیح داد: شتابدهنده‌های مستقر در این مرکز میزبان ایرانیان خارج از کشور می‌شوند. این شتابدهنده‌ها از گرنت پارک پردیس برای فعال کردن تیم‌های ایرانی مقیم خارج استفاده خواهند کرد.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس همچنین افزود: در کنار این برنامه‌ها درصدد هستیم تا در کنار برگزاری رویدادهای نمایشگاهی پاویونی برای شتابدهنده‌ها ایجاد کنیم تا بتوانند برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.