کد خبر : 20642
تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402 - 15:49

معاون اول رئیس جمهور :

عزم جدی دولت برای استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

عزم جدی دولت برای استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان
معاون اول رئیس جمهوری گفت: برای رفع مشکلات کشور از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم و اتفاقات خوبی که در حوزه نفت، کشاورزی و صنعت رقم خورده، حاصل کار همین شرکت‌ها است.

به گزارش خریدار، «محمد مخبر» در بازدید یک و نیم ساعته خود از نمایشگاه بین المللی الکامپ با صاحبان کسب‌وکارهای دیجیتالی به گفت‌وگو پرداخت و مشکلات آن‌ها را شنید.

وی پس از بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: بخش زیادی از راه‌حل‌هایی که برای‌ مشکلات کشور وجود دارد را امروز از نزدیک در این نمایشگاه مشاهده کردم. البته ما از گذشته نیز با فعالان استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان جلساتی را داشتیم و شناخت کافی از آن‌ها داریم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: انصافا ظرفیت‌های زیادی در شرکت‌های دانش‌بنیان کشور وجود دارد. ظرف چند سال آینده تقریبا ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را اقتصاد دیجیتال تشکیل می‌دهد. یکی از مزیت‌های جدی کشور فراوانی وجود نیروهای نخبه، خلاق، باجسارت و با اعتماد به نفس است. عزم دولت برای استفاده حداکثری از این افراد جزم است. البته موانع و مشکلاتی سر راه این شرکت‌ها وجود دارد که در حال رفع این موانع هستیم.

مخبر افزود: در دولت نیز تصویب شده که تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند برای تمام کارهای خود یک پیوست دانش‌بنیان تهیه کنند. اتفاقات خوبی که امروز در حوزه نفت، صنعت و کشاورزی رقم می‌خورد حاصل استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است که میانبری سریع برای پیشرفت را فراهم کرده است. به نظر می‌رسد که باید کانونی برای این شرکت‌ها در نظر گرفت تا آن‌ها بتوانند مشکلات خود را در آن کانون مطرح و رفع کنند. این کانون با مشارکت وزیر ارتباطات که خودشان جزو افراد مسلط بر این حوزه هستند صورت خواهد گرفت.

براساس این گزارش، نمایشگاه الکامپ که برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا با وقفه رو به رو شده بود، پس از چهار سال در روز چهارم تیرماه آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه الکامپ ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی شرکت کردند. در طول پنج روز برگزاری آن، بیش از ۳۰ محصول فناورانه جدید در حوزه‌های الکترونیک، صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی و تجهیزات اندازه‌گیری رونمایی شد.

الکامپی که امسال با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» برگزار شد، نسبت به نمایشگاه‌های دوره قبل تفاوت‌هایی داشت. یکی ازمهم‌ترین تفاوت‌ها این بود که بیشترین تمرکز بر روی استارتاپ‌ها بود و مسئولان برگزار نمایشگاه فضایی را فراهم کردند تا آن‌ها بتوانند مشکلاتی که سر راه‌شان است را مطرح کنند.

علاوه بر این امکان که برای شرکت‌های استارتاپی فراهم شد، دانش‌آموزان نیز توانستند به صورت مستقل در یک رویداد دانش‌آموزی با نام «تینواستارز» شرکت کنند. تینو استارز بستری را فراهم کرد تا دانش‌آموزان با فضای کار واقعی رو به رو شوند و صاحبان کسب و کار بتوانند با آن‌ها همکاری کنند.

در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، نزدیک به ۷۰ مهمان از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق حضور پیدا کردند.

این نمایشگاه عصر دیروز پس از بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، به کار خود پایان داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.