کد خبر : 23281
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 20:51

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران:

مریم آهون بر

طرح جامع ۲۷ سکونتگاه‌ جنوبی ایران در مکران تا پایان سال تدوین و تصویب می‌شود

طرح جامع ۲۷ سکونتگاه‌ جنوبی ایران در مکران تا پایان سال تدوین و تصویب می‌شود
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تلاش آن شورا برای تهیه و تصویب طرح‌های جامع سکونتگاه‌های منطقه مکران در چهار استان جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خریدار، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام برگزاری سیزدهمین جلسه شورای‌عالی بر تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای تحقق سیاست اقتصاد دریامحور در چهار استان جنوبی تاکید کرد.

دانشجو گفت: در سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، مکانیابی سکونتگاه‌های ساحلی سیستان و بلوچستان در قالب ۸ پهنه مورد بررسی قرار گرفت و با کلیات آن موافقت شد.

وی با بیان اینکه مکانیابی و شناسایی ۲۷ نقطه ساحلی برای ایجاد شهرهای جدید در چهار استان جنوبی در شورای‌عالی بررسی خواهد شد تا ضمن تصویب مکانیابی آن مناطق، طرح جامع آن شهرها نیز تهیه شده و به تصویب برسد، افزود: توسعه استان‌های جنوبی، ایجاد و استقرار صنایع مختلف و رونق اقتصاد دریامحور با توجه به سیاست‌های کلی نظام و ابلاغ مقام معظم رهبری در دستور کار و برنامه شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفته است، تا بعد از مکانیابی و تهیه و تصویب طرح جامع جهت سکونتگاه‌های جدید، برنامه عملیاتی و اجرایی آنها از سال ۱۴۰۳ با هماهنگی و همکاری استانداران استان‌های مورد اشاره و سایر دستگاههای اجرایی و مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

دانشجو توضیح داد: مقرر است تا طرح جامع این سکونتگاه‌ها در سیستان‌وبلوچستان آماده و تدوین شود که تهیه این طرح‌ها و مطالعات آنها بر مبنای نیازها، ظرفیت‌ها و تهدیدها و همچنین تجربیات موفق سایر کشورهای جهان در این خصوص، انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا تهیه و تصویب طرح های جامع سکونتگاه‌های منطقه مکران در چهار استان جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر تا پایان سال انجام شود.

دانشجو تصریح کرد: تمامی کارشناسان معتقدند که مراکز جمعیتی به جای فلات مرکزی ایران که دارای مشکلات متعددی همچون آب و سایر موارد است باید در جنوب استقرار یابد که البته این کار بتدریج و با بررسی های همه جانبه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سواحل جنوبی حتی از ۱۰ درصد ظرفیت‌های این مناطق نیز استفاده نشده است، توضیح داد: تلاش خواهیم کرد تا بهره‌مندی کشور را از ظرفیت‌های جنوب ایران افزایش بدهیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.