کد خبر : 23416
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 آذر 1402 - 21:03

رئیس اتاق اصناف تهران:

مجتبی دوراندیش

صنعت کشور با اجرای پروژه مسکن ملی جان می‌گیرد

صنعت کشور با اجرای پروژه مسکن ملی جان می‌گیرد
رئیس اتاق اصناف تهران اجرای پروژه‌ مسکن ملی در حالیکه صنایع کشور گرفتار بیماری اقتصادی رکود هستند را با اهداء خون به بدن بیمار مقایسه کرد و گفت، با اجرایی شدن این پروژه صنعت کشور دوباره جان می‌گیرد.

به گزارش خریدار ، حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اجرایی شدن پروژه‌‌ بزرگی چون مسکن ملی تمام صنایع کشور را درگیر می‌کند و بر همین اساس، قطعاً انجام این طرح برای از بین بردن رکود بازار آهن و فولاد موثر واقع خواهد شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با اشاره به بودجه ساخت یک میلیون مسکن در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: یکی از شعارهای رئیس جمهور در اوایل شروع کار خود این بود که طی چهار سال ۴ میلیون مسکن ملی بسازد که این طرح باعث شد روزنه امیدی برای کارآفرینان و تامین کنندگان ساخت و ساز مسکن از جمله تولیدکنندگان آهن و فولاد، ایجاد شود.
وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، جلساتی در این زمینه با حضور برخی افراد برگزار شد؛ اما به هر دلیلی این جلسات ادامه پیدا نکردند و این طرح نصف و نیمه ماند.
رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: در این راستا، می‌توان گفت اگر برای ساخت مسکن در سال آینده بودجه‌ای تعریف شده، مسلماً می‌تواند به پویایی اقتصاد، ایجاد اشتغال و تولید کمک شایانی داشته باشد. بنابراین در صورتی که بتوانیم مصارف کشور را به طور دقیق تنظیم کنیم، قطعاً کارخانجات داخلی از آن استفاده می‌کنند و توزیع‎کنندگان و فروشندگان آهن و فولاد در این حوزه نیز سرمایه گذاری خواهند کرد.
به گفته رستگار، در صورتی که دولت انجام این طرح و تأمین منابع مالی آن را تضمین کند، اجرایی شدن نیز امکان‌پذیر شده و تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت خواهد گذاشت.
رئیس اتاق اصناف تهران در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان گفت اجرایی شدن چنین پروژه‌های بزرگی تمام صنایع کشور را درگیر می‌کند و در نتیجه، محرکی برای رشد اقتصاد کشور نیز ایجاد می‌شود. بر همین اساس، قطعاً انجام این طرح برای از بین بردن رکود بازار آهن و فولاد موثر واقع خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.