کد خبر : 10400
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 15:23

در ادامه سفر به استان گلستان انجام شد:

مریم آهون بر

بازدید معاون وزیر صمت از شهرکهای صنعتی علی آباد کتول و گرگان ۱ و چند واحد تولیدی مستقر در این شهرکها

بازدید معاون وزیر صمت از شهرکهای صنعتی علی آباد کتول و گرگان ۱ و چند واحد تولیدی مستقر در این شهرکها
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر به استان گلستان از شهرکهای صنعتی علی آباد کتول و گرگان یک(سرخنکلاته) و چند واحد تولیدی مستقر در این شهرکهای صنعتی بازدید به عمل آورد.

به گزارش خریدار، علی رسولیان روز شنبه در بازدید از واحد تولیدی ریسندگی و بافندگی ماهوت شمال در شهرک صنعتی علی آباد کتول از نزدیک در جریان مهمترین ظرفیتها، توانمندی ها و مسایل و مشکلات این واحد تولیدی و همچنین شهرک صنعتی علی آباد کتول قرار گرفت و برای رفع پاره‌ای از مسائل و مشکلات موجود، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

شهرک صنعتی علی آباد کتول با مساحت کلی ۷۳ هکتار دارای ۵۰.۴ هکتار مساحت صنعتی می باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه دارد.

وی همچنین از واحدهای صنعتی پویا کیسه و پویا ظرف در شهرک صنعتی گرگان یک( سرخنکلاته) بازدید به عمل آورد و مهمترین توانمندی ها، ظرفیتها و مسایل و مشکلات آنها را مورد پیگیری قرار داد.

شهرک صنعتی گرگان یک(سرخنکلاته) با مساحت کلی ۴۰.۲ هکتار دارای ۲۸.۹۰ هکتار مساحت صنعتی می باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن دارد.

همچنین استان گلستان دارای ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب بوده که از این تعداد ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی، عملیاتی و در حال واگذاری زمین است.

این استان همچنین دارای یک مصوبه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی در اترک بوده که عملیاتی شده و در حال پذیرش سرمایه گذار است.
مساحت کل شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان به همراه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی اترک ۲۱۳۷ هکتار بوده که از این میزان ۸۷۵ هکتار به صورت صنعتی و قابل واگذاری زمین میباشد.

همچنین بالغ بر ۶۵۰ هکتار از این اراضی به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران را در این بازدیدها، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان، فرماندار علی آباد کتول، نمایندگان مردم علی آباد کتول و گرگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی همراهی کردند.

رسولیان همچنین امروز شنبه در جریان سفر به استان گلستان از شهرکهای صنعتی آزادشهر، رامیان، گنبد و نواحی صنعتی گلستان و دهنه بازدید به عمل آورد و وضعیت این شهرکها و نواحی صنعتی و واحدهای مستقر در آنها را مورد بررسی قرار داد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 509 شهرک و 338 ناحیه صنعتی و 5 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 84 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 99 هزار و 143 قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از 49 هزار و 529 واحد صنعتی و سه هزار و 245 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 987 هزار و 75 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.