کد خبر : 22184
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 15:36

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی:

مریم آهون بر

صندوق توسعه ملی، موتور پیشران حوزه توسعه کشور

صندوق توسعه ملی، موتور پیشران حوزه توسعه کشور
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی می‌تواند در بحث سرمایه‌گذاری به عنوان موتور پیشران حوزه توسعه کشور عمل کند، گفت: باید از سرمایه صندوق برای سرمایه‌گذاری یا ایجاد درآمد جدید استفاده کرد که به نظر من معقول‌ترین و بهترین راه سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خریدار، جلیل رحیمی جهان آبادی  با اشاره به تصویب برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: من در تصویب برنامه هفتم توسعه یکی از منتقدان ورود صندوق توسعه ملی به عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری بودم؛ زیرا ابهاماتی وجود داشت. اما در جلسه‌ای که با آقای غضنفری داشتم، هم بخش‌های مختلف اساسنامه مورد بررسی قرار گرفت، هم اقداماتی که تا کنون انجام شده است.

وی افزود: با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، اساسنامه صندوق توسعه ملی و دستورالعمل اجرایی که دولت مصوب کرده است، من بر این باورم که صندوق توسعه ملی می‌تواند در بحث سرمایه‌گذاری به عنوان موتور پیشران حوزه توسعه کشور عمل کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شوراس اسلامی با تاکید بر اینکه درآمدهای کشور به دو نحو مصرف می‌شود، توضیح داد: بخشی از این درآمدها صرف هزینه‌های جاری مانند حقوق و دستمرد می‌شود و بخشی دیگر، یعنی حدود 40 درصد باید در اختیار صندوق توسعه ملی قرار بگیرد؛ صندوق توسعه ملی نیز باید سهم را یا به صورت وام یا مشارکت در اختیار بخش‌های مختلف قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.