کد خبر : 3238
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 خرداد 1401 - 13:59

صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد دلاری با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور

صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد دلاری با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور سالانه یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

به گزارش خریدار ،امروز عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم رونمایی از اساسنامه صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیم‌زارها گفت: اجرای این طرح در سطح 5.2 میلیون هکتار در کشور، سالانه یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در کشور خواهد داشت.

وی افزود: طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارها از دو سال پیش آغاز شده و سال گذشته مرحله آزمایشی آن اجرا شد و پس از آن با اجازه رهبری سال دوم طرح شروع شده است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه اجرای این طرح به حفظ استقلال کمک می‌کند و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از موانع تحریمی است، اظهار داشت: در سال اول اجرای این طرح 2.6 میلیون هکتار هدف‌گذاری شده بود که تاکنون 2.5 میلیون هکتار آن کشت شده است و 100 هزار هکتار هم تا چند ماه دیگر کشت می‌شود.

نوروزی گفت: سال گذشته 130 میلیارد، امسال 360 میلیارد و سال آینده 560 میلیارد تومان از سوی ستاد کمک بلاعوض برای اجرای این طرح می‌شود.

وی تأکید کرد: ظرفیت آموزش‌های ترویجی در استان‌ها باید توسط بخش تحقیقات و ترویج بیشتر شود و همچنین برای جلوگیری از ریسک‌های احتمالی نظیر کمبود بارش و خشکسالی، بخش تحقیقات باید با اطلاعات روزآمد با آن مقابله کند.

امروز ستاد فرمان اجرایی امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی به طور رسمی اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در سطح 5.2 میلیون هکتار اراضی دیم کشور آغاز کردند که قرار است پنج سال اجرا شود و امیدوارند که با اجرای این طرح ضریب امنیت غذایی کشور افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.