کد خبر : 25807
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 اسفند 1402 - 10:52

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس خبر داد؛

مریم آهون بر

صدور مجوز اجرای جزیره گردشگری در ارس

صدور مجوز اجرای جزیره گردشگری در ارس
جلفا- رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: مجوز اجرای پروژه جزیره گردشگری در رود ارس پس از انجام پیگیری‌های و با همراهی دستگاه‌های متولی از کمیته رودخانه‌های مرزی اخذ شد.

به گزارش خریدار، مجید کیانی در جریان سفر حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به جلفا اظهار کرد: این جزیره با وسعت تقریبی ۱۶.۵ هکتار و برآورد اولیه هزینه ۲۵۰ میلیارد ریالی در دل رودخانه ارس و نقطه صفر مرزی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: برکه آب تنی کودکان، اسکوتر زیردریایی، مسیر پیاده‌راه شنی، ساختمان چایخانه، فودکورت، سکوهای سنگی و نیمکت‌های استقرار گردشگران، رستوران غذاهای دریایی، دو دستگاه پل ارتباطی، اسکله قایق موتوری و جت اسکی، اسکله ماهیگیری در این جزیره پیش بینی شده است.

در جریان بازدید نماینده ویژه رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از منطقه آزاد ارس، از نخستین اتوبوس آفرود کشور رونمایی شد و حاضرین در مراسم رونمایی به‌ وسیله آن از رود ارس به‌ سمت جزیره گردشگری عبور کردند.

منطقه آزاد ارس با ۵۶ هزار هکتار گستره در محدوده جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه گام برمی دارد.

این منطقه علاوه بر ایفای نقش صنعت آذربایجان شرقی، صادرات و واردات استان، به جهت آثار طبیعی و تاریخی و قرار گرفتن در مجاورت رودخانه مرزی و پرآب ارس ظرفیت های مناسبی برای جذب گردشگر دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.