کد خبر : 6829
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 11:22

ساخت ۴۰ هزار مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی در کشور

ساخت ۴۰ هزار مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی در کشور
مسؤول سازمان بسیج سازندگی در آئین افتتاحیه اولین قرارگاه جهادی مازندران گفت: در بحث محرومیت‌زدایی مانند ساخت مسکن محرومان براساس تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد داریم، ۴۰ هزار مسکن ساخته می‌شود.

به گزارش خریدار به نقل از خبرگزاری فارس ، محمد زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور شب گذشته در آئین افتتاحیه اولین قرارگاه جهادی استان مازندران در این شهرستان، با تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی به عنوان متولی، برای ساماندهی و هدایت گروه‌های جهادی طرحی تحت عنوان قرارگاه عملیات جهادی پهنه‌ای و منطقه‌ای در سراسر کشور تهیه کرده است.

وی با بیان ینکه در بازه زمانی ۵ ساله یک هزار قرارگاه ایجاد خواهد شد،افزود: اکنون در کشور ۱۶۵ قرارگاه فعال شده است و شهرستان بابل نیز با اقدام بسیار خوب هیأت‌های مذهبی و خیران، این قرارگاه که در زلزله و سیل تا موکب‌داری در اربعین و حضور گروه‌های جهادی در اربعین در سال‌های اخیر فعال بوده، به عنوان قرارگاه پهنه‌ای انتخاب شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه قراگاه پهنه‌ای یک شهرستان را در بر نمی‌گیرد و در هر استان سه قرارگاه پهنه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در استان مازندران قرارگاه جهادی سجادیه در بابل برای ۸ شهرستان انجام خدمات خواهد داد و خدمات گروه‌های جهادی که ذیل قرارگاه تعریف می‌شوند تخصصی می‌شود.

زهرایی بیان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی مانند ساخت مسکن محرومان بر اساس تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد داریم تعداد ۴۰ هزار مسکن ساخته می‌شود که هر قرارگاه سهمی از این تعداد دارد، در بحث معیشتی این قرارگاه در بابل یک هزار شغل را هدف‌گذاری کرده است، در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی نیز فعال هستیم، علاوه بر این موارد، موضوع بحران‌هاست که در سیل و زلزله و جاهای مختلف، قرارگاه‌ها نوک پیکان عملیات بسیج سازندگی هستند.

وی با بیان اینکه طرح محرومیت‌زدایی پایه را در کشور در حال اجرا هستیم، افزود: در این طرح روستاها و مناطق حاشیه شهر در اولویت هستند، در بحث آب شرب روستایی برای ۷ هزار ۱۳۸ روستا با وزارت نیرو قرارداد شده است و از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ مورد بر عهده بسیج سازندگی است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در حوزه آب کشاورزی نیز طرحی به نام آب‌خیز تا جالیز برنامه‌ریزی شده که با اجرای آن استفاده بهینه از اتفاق می‌افتد، همچنین در بحث جاده بین مزارع در استان مازندران، بسیج سازندگی ۱۲۰ کیلومتر ساماندهی راه روستایی را در دست اجرا دارد که با دولت تفاهم نامه امضاکرده و تاکنون نزدیک به ۶۰ کیلومتر جاده بین مزارع را ساماندهی کرده است.

زهرایی با اعلام اینکه بسیج سازندگی مازندران در بحث مسکن محرومان هم یک‌هزار و ۷۰۰ واحد تحویل و در مسکن ملی هم ساخت ۸۰۰ واحد را برعهده گرفته است، یادآور شد: همدلی و همراهی خوبی در مازندران در بین مسؤولان وجود دارد و سپاه استان نیز در انجام پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی و حرکات جهادی شاخص است که امیدواریم این امر در سراسر کشور تسری پیدا کند.

وی با بیان اینکه مازندران به لحاظ انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی همواره جز برترین استان‌ها در کشور است، خاطرنشان کرد: همایش دو روزه بسیج سازندگی کشور را هم به همین دلیل در مازندران برگزار می‌کنیم تا مسؤولان بسیج سازندگی کشور از مازندران الگوگیری کرده و به این مدل محرومیت‌زدایی و استفاده بهینه از ظرفیت لایزال جهادی که در مازندران اتفاق افتاده است، دست پیدا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.