کد خبر : 21712
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 13:36

در نشست مشترک حسابرسان داخلی صنعت بیمه مطرح شد

مجتبی دوراندیش

ساختار جدید برای بهبود شرایط حسابرسی بیمه ای تعریف خواهد شد

ساختار جدید برای بهبود شرایط حسابرسی بیمه ای تعریف خواهد شد
در دومین نشست کمیته حسابرسی داخلی نهادناظر صنعت بیمه و مسئولان ارشد حسابرسی داخلی شرکت های بیمه، موضوع انطباق آیین نامه ها با اهداف آتی حسابرسی داخلی در صنعت بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خریدار، دکتر هادی عبداللهی که در جمع حسابرسان داخلی صنعت بیمه اظهار داشت: آیین نامه های مرتبط با حسابرسی داخلی با رویکرد تحول گرایانه برای اصلاح در شورای عالی بیمه مطرح خواهد شد.
مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی نهاد ناظر صنعت بیمه با تاکید بر ادامه حمایت بیمه مرکزی از حسابرسان داخلی شرکت های بیمه، تصریح کرد: ارتقای سطح توانگری شرکت‌های بیمه در گرو تقویت حسابرسی داخلی و بهبود شرایط بخش نظارت خواهد بود.
وی با قدردانی از تلاش های کانون حسابرسان داخلی در خصوص استمرار نقش کمیته حسابرسی داخلی صنعت بیمه در معادلات نظارتی تاکید کرد.
دکتر عبداللهی از ضرورت هم افزایی صنعت بیمه و نهادهای موثر در بازار سرمایه سخن گفت و افزود: برپایی نشست های مشترک صنعت بیمه، کانون حسابرسان و سازمان بورس و اوراق بهادار می تواند اهداف نظارتی را بیش از پیش محقق کند.
گفتنی است در این نشست، تنی چند از مدیران حسابرسی داخلی شرکت های بیمه، مسائل، ابهامات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
شایان ذکر است دکتر غلامحسین تقی نتاج ملکشاه _ استاد دانشگاه و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی_ نیز حضور داشت که به طرح دیدگاه های خود در خصوص آخرین وضعیت حسابرسی داخلی صنعت بیمه پرداخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.