کد خبر : 14517
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401 - 12:51

رشد خیره کننده تولید لوازم خانگی در کشور

رشد خیره کننده تولید لوازم خانگی در کشور
آمارهای تولیدی لوازم خانگی در کشور طی 9 ماهه سال جاری نشان می‌دهد میزان تولید این محصولات در مقایسه با سال گذشته با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

به گزارش خریدار؛ صنعت لوازم خانگی ایران طی ادوار گذشته نقش چندانی در بازار داخلی نداشت، به شکلی که سالانه میانگین ۷ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید می‌شد و سهم عمده بازار در اختیار برندهای خارجی بود؛ با این حال طی یک سال اخیر میزان تولید لوازم خانگی با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

طبق آمار کالاهای تولید شده در 9 ماهه سال جاری، یک میلیون و 430 هزار دستگاه انواع تلویزیون در کشور تولید شده، این درحالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته تنها 886 هزار دستگاه انوع تلویزیون تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده افزایش 63 درصدی تولید انواع تلویزیون در کشور در یک سال اخیر است.

همچنین طی این مدت یک میلیون و 995 هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور تولید شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته تنها یک میلیون و 653 هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده افزایش 18 درصدی تولید انواع یخچال و فریزر در کشور در یک سال اخیر است.

براساس آمار کالاهای تولید شده در 9 ماهه سال جاری یک میلیون و 160 هزار دستگاه ماشین لباسشویی نیز در کشور تولید شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته تنها یک میلیون و 61 هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده افزایش 9 درصدی تولید انواع لباسشویی در کشور در یک سال اخیر است.

از طرف دیگر یک میلیون و 50 هزار دستگاه کولر آبی در کشور تولید شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته تنها 811 هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده افزایش 29 درصدی تولید کولرآبی در کشور در یک سال اخیر است.

همچنین 7 میلیون و 144 هزار دستگاه انواع الکتروموتور در کشور تولید شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته 6 میلیون و 351 هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود؛ بنابراین این آمار نشان دهنده افزایش 12 درصدی تولید انواع الکتروموتور در کشور در یک سال اخیر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.