کد خبر : 7253
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهریور 1401 - 10:58

راه‌اندازی مدارس ویژه برای کودکان کار توسط شهرداری تهران

راه‌اندازی مدارس ویژه برای کودکان کار توسط شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی مدارس ویژه برای کودکان کار خبر داد و گفت: مدارس پویاشهر طراحی شده تا علاوه بر آموزش علمی دانش‌آموزان، تعالی و پویایی آن‌ها را به همراه داشته باشد.

به گزارش خریدار احمد احمدی‌ صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران برای کودکان کار و خیابان و مجموعه کودکان آسیب‌پذیر در پایتخت برنامه‌های جامع و مفصلی دارد.

وی افزود: مدارسی تحت عنوان پویاشهر با رویکرد جدید طراحی شده تا علاوه بر آموزش علمی دانش‌آموزان، رشد و پویایی آنها را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه رویکرد فعالیت‌ها در مراکز پویاشهر، اخلاق و تربیت‌محور است، گفت: مراکز پرتو در دوره‌های قبلی راه‌اندازی شده بود و صرفا فعالیت در این مراکز برای این بود که کودکان کار و آسیب‌پذیر از تحصیل باز نماند.

احمدی‌ صدر خاطرنشان کرد: از زمانی که مدیریت شهری جدید فعالیت خود را آغاز کرد، طراحی مفصلی برای کودکان کار و آسیب‌پذیر درنظر گرفته شده و در مراکز پویاشهر علاوه بر آموزش علمی دانش‌آموزان، 16 تا 17 خدمت دیگر هم درنظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: مراکز پویاشهر همزمان با بازگشایی مدارس فعالیت خود را آغاز می‌کند و تلاش کرده‌ایم که در این مدارس استعدادیابی دانش‌آموزان انجام گیرد و بر همین اساس در آینده از قشر کودکان کار و خیابان و به عبارتی از کودکان آسیب‌پذیر، قهرمانان المپیک، هنرمندان طراز یک، اندیشمندان، سخنوران، طراحان و… داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: تحصیل و حضور کودکان در مراکز پویاشهر نه تنها سبب تغییر وضعیت کودکان کار می‌شود، بلکه تغییر در خانواده و شهر را هم به همراه دارد، چرا که رویکرد تعالی‌محور است و ان‌شاءالله با کمک این کودکان در آینده می‌توان باری را از دوش جامعه برداشت و شاهد آینده‌ای متعالی برای این کودکان بود.

احمدی‌ صدر خاطرنشان کرد:‌همچنین درنظر گرفتن سفرهای زیارتی ـ سیاحتی برای کودکان کار فقط رویکرد سفرمحور برای آنها ندارد و کارهای فرهنگی و انگیزشی زیادی برای آنها پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کودکان کار تاکنون مشهد نرفته‌اند و زائراولی محسوب می‌شوند. بر همین اساس علاوه بر زیارت، اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز برای آنها پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.