کد خبر : 22147
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 16:19

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دیپلماسی اقتصادی و سامانه‌های شفافیت، سوداگری‌ها را به تعطیلی کشاند

دیپلماسی اقتصادی و سامانه‌های شفافیت، سوداگری‌ها را به تعطیلی کشاند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی موفق دولت در کنار ایجاد سامانه‌های شفافیت سبب به تعطیلی کشاندن بازارهای دلالی شد، گفت: قوانین و سیاست‌های اعمالی جلوی سوداگری‌ها را خواهد گرفت.

به گزارش خریدار، بهروز محبی نجم‌آبادی درباره اقدامات دولت برای تثبیت قیمت‌ها و روند نزولی آن اظهار داشت: یکی از مسائلی که دولت سیزدهم و مجلس یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود در دستور کار قرار دادند، مبارزه با رانت و فساد بود و این رویکرد در بسیاری از قوانین مشهود است که نمونه آن طرح حمایت مالی از افشاگران فساد بود که به قانون تبدیل کرد.

وی افزود: لایحه مالیات برعایدی سرمایه که توسط دولت به مجلس ارائه شده بود، بررسی و تصویب شد و امید است با تایید شورای نگهبان به یکی از قوانین اثرگذار برای تعطیل کردن هر چه بیشتر بازارهای دلالی و سوداگری منجر شود. چرا که واسطه‌گری‌ها ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کردند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس رویکرد دولت را شفاف سازی با ایجاد سامانه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم است که این سامانه‌ها سبب شد اجرای مالیات بر خانه‌های خالی، خودرو و خانه‌های لوکس به شناسایی فراریان مالیاتی، منجر شده و کاهش فشار هفت درصدی مالیات برای تولیدکنندگان را در بر داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین ایجاد سامانه‌های که دولت برای ثبت دارایی‌ها، ثبت حقوق و ثبت سایر اقدامات انجام شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی را در دستور کار دارد در مسیر شفافیت فعالیت می‌کنند که به دولت برای شفاف تر چهره اقتصاد کشور کمک خواهد کرد و قطعا این رویه به تعطیل کردن فضای سوداگری و دلالی منجر خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه نقدینگی موجود در کشور باید به جای سوداگری در تولید هزینه شود، اظهار داشت: تولیدصادرات محور سبب ارزآوری، حل مشکلات اقتصادی، قدرتمند شدن شاخص‌های اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی خواهد شد و قطعا با برنامه‌ریزی که دولت در این راستا انجام می‌دهد و مجلس هم از آن حمایت می‌کند، روند بهبود شرایط اقتصادی رو به جلویی را شاهد خواهیم بود.

محبی نجم آبادی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی دولت که به نحوی بازارهای دلالی را به کسادی کشاند، گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه همکاری‌های شانگهای و بریکس، دیپلماسی موفق با کشورهای همسایه و منطقه و همکاری بیشتر با کشورهای همسو با سیاست‌های ایران از جمله اقدامات موفقی بود که به مهار تورم و کوتاه کردن دست دلالان ختم شد.

وی درباره آینده بازارهای سوداگردی در کشور افزود: مالیات، یقه دلالانی که می‌خواهند یک شبه ثروت بادآورده‌ای را با سوداگری در بازار ارز، خودرو، مسکن و غیره به دست آورند، خواهد گرفت و آنها باید بدانند که قوانین اتخاذ شده و سیاست‌های اعمالی دولت، جلوی سوداگری‌ها را می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.