کد خبر : 6408
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 مرداد 1401 - 13:03

دست‌اندازی بر درآمد شهرداری‌ها/ایرادات کلیات طرح مالیات بر ارزش افزوده

دست‌اندازی بر درآمد شهرداری‌ها/ایرادات کلیات طرح مالیات بر ارزش افزوده
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به ایرادات کلیات طرح مالیات بر ارزش افزوده گفت: دست‌اندازی بر درآمد شهرداری‌ها باعث ایجاد لطمات جبران‌ناپذیری می‌شود.

به گزارش خریدار، احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ، ضمن ابراز تاسف از تصویب کلیات طرح اصلاح بند (ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر تغییر سهم توزیع منابع شهرداری ها در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به افزایش شدید حقوق و دستمزد در شهرداری‌ها، بالارفتن هزینه‌های نگاهداری شهری و افزایش قیمت مصالح و در حالیکه شهرداری‌ها با این مشکلات، دست و پنجه نرم می‌کنند، هرگونه کاهش در درآمد آنها، باعث ایجاد آسیب مستقیم به شهروندان شهرها خواهد بود.

متولیان افزود: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اگر به دنبال رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته هستند، باید به دنبال تامین منابع از محل دیگری باشند و دست اندازی در درآمد شهرداری‌ها باعث ایجاد لطمات جبران ناپذیری در مدیریت شهری و خدمت به شهروندان خواهد شد.

وی با اظهار تعجب از این اقدام، علیرغم مخالفت اکثر نمایندگان در جلسه قبلی کمیسیون، افزود: تقاضای ما از اکثریت نمایندگان مجلس که همیشه مدافع خدمت رسانی در خط مقدم مواجهه با مردم شریف ایران اسلامی توسط شهرداری‌ها بوده اند، این است که با این طرح مخالفت کرده و تامین منابع برای مناطق کمتر توسعه یافته که امر مقدسی است را از محل دیگری به جز درآمدهای ناچیز شهرداری‌ها محقق نمایند.

وی خاطرنشان کرد: دولت، نمایندگان مردم و مدیران شهری باید دست به دست هم داده تا مردم، طعم شیرین مدیریت جهادی و خدمت رسانی خالصانه را تجربه نمایند و اینگونه مصوبات، جز تلخ کردن کام شهروندان، دستاوردی نخواهد داشت و مطمئن هستیم که قاطبه وکلای ملت در مجلس انقلابی، این اتفاق را اصلاح خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.