کد خبر : 13512
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 14:39

رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

مجتبی دوراندیش

در یکسال گذشته، هم درآمدهای مالیاتی بالا رفته و هم مالیات ستانی هدفمند شده است

در یکسال گذشته، هم درآمدهای مالیاتی بالا رفته و هم مالیات ستانی هدفمند شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در یکسال گذشته، هم درآمدهای مالیاتی بالا رفته و هم مالیات ستانی هدفمند شده است که این منجر به عدالت مالیاتی بیشتر می شود.

به گزارش خریدار به نقل از اینتا، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی زنده تلویزیونی، با بیان اینکه در یکسال گذشته هم درآمدهای مالیاتی دولت افزایش یافته است و هم مالیات ستانی هدفمند شده است که این منجر به عدالت مالیاتی بیشتر می شود، گفت: تحول نظام مالیاتی و سامانه محور شدن سازمان امور مالیاتی در نتیجه پیگیری مجلس و توان بالایی که دولت سیزدهم در این بخش گذاشته، رقم خورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات مجلس در تحول قوانین اقتصادی و نوسازی نظام مالیاتی گفت: رویکرد ما در مجلس یازدهم رسیدگی به دغدغه های اقتصادی و فرهنگی بود که یکی از موضوعات مالیات و عدالت مالیاتی است و در این رابطه اقداماتی مثل شناسایی مودیان جدید، سامانه ای شدن در دست اجرا است و مالیات بر عایدی سرمایه برای جلوگیری از سفته بازی و سوداگری به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با سامانه محور شدن اخذ مالیات، معافیت های مالیاتی برای مودیان خرد در نظر گرفته می شود به طوری که چند میلیون نفر مشمول معافیت مالیاتی شدند و در مقابل نیز چند صد هزار نفر که درآمد بالایی داشتند، مشمول مالیات شدند.

قالیباف ادامه داد: یکی از وعده های مجلس، تهیه قانونی درباره مالیات بر خانه های خالی بود که هم اکنون بخشی از این قانون اجرایی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.