کد خبر : 21081
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 23:28

نایب رئیس انجمن واردات کنندگان برنج:

حلقه واسطه‌ها از زنجیره ارزش برنج ایرانی حذف شد

حلقه واسطه‌ها از زنجیره ارزش برنج ایرانی حذف شد
یک مقام صنفی اعلام کرد: از این پس، خرید برنج کشاورزان به صورت مستقیم و بدون واسطه در مراکز اعلام شده انجام و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ارزان به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

به گزارش خریدار، «محمد مختاریانی» افزود: بالا بودن میزان بارندگی در فصل زراعی گذشته، باعث افزایش تولید برنج در کشور و به دنبال آن کاهش قیمت برنج ایرانی نسبت به سال زراعی گذشته شد.

وی اظهار داشت: مجموعه طبیعت با کاهش حاشیه سود فروش خود و حذف واسطه‌ها، محصول برنج کشاورزان را به صورت مستقیم از طریق مراکز خرید اعلام شده، خریداری کرده و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ارزان به فروش می‌رساند.

یک مقام صنفی گفت: شرکت طبیعت بدون واسطه با کشاورز و مراکز خرید و فروش برنج در ارتباط است و به همین دلیل قیمت‌ها منطقی شده و برای مصرف کننده به صرفه خواهد بود.

وی در رابطه با احداث مراکز خرید برنج اضافه کرد: مراکز خرید در حال احداث است، البته آدرس مراکز خرید مازندران پیش‌تر اعلام شده و در سه روز آینده مراکز خرید برنج در گیلان هم اعلام خواهد شد و کشاورزان می‌توانند برنج خود را به این مراکز بفروشند.

مختاریانی با بیان اینکه صادرات برنج ایرانی به صورت بسیار محدود انجام می‌شود، گفت: صدور برنج ایرانی به خارج از ایران صرفا برای ایرانیان مقیم کشورهای دیگر انجام می‌شود، نوع مصرف برنج در کشورهای دیگر به سبک ایران نیست و تمایلی به واردات این برنج ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.