کد خبر : 21030
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 22:24

مجتبی دوراندیش

حاکمیت اقتصادی کشور خواستار توسعه بانکداری قرض‌الحسنه در کشور است

حاکمیت اقتصادی کشور خواستار توسعه بانکداری قرض‌الحسنه در کشور است
دکتر«رضا قرائی‌پور» گفت: آینده بانکداری قرض‌‎‌الحسنه و به‌ خصوص بانک قرض‌‌الحسنه مهر ایران بسیار روشن است و حاکمیت اقتصادی کشور با علم به این موضوع خواستار توسعه بانکداری قرض‌الحسنه در کشور است.

به گزارش خریدار، دکتر «رضا قرائی‌پور» سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بانک به همراه دکتر «روح‌الله قاسمیان» مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان و «احسان غلامی» رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه کسب‌وکار در سفری ۲ روزه به استان مرکزی، ضمن بازدید از ستاد و شعب این بانک در استان، در نشستی صمیمانه با کارکنان به تشریح برنامه‌های بانک و بررسی عملکرد شعب در شاخص‌های مختلف پرداختند.
در این نشست دکتر «قرائی‌پور»، استان مرکزی را دارای پتانسیل بسیار بالایی در زمینه اجرای طرح‌های مختلف بانک از جمله طرح مهریار دانست و گفت: خدمات ارائه شده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی نشان‌دهنده استقبال مردم از طرح‌های بانک بوده و لازم است این مسیر با شتاب بیشتری ادامه یابد.
وی افزود: جایگاه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نظام بانکی کشور جایگاه مناسبی است و با توجه به رشد روزافزون و سریع این بانک، باید با ایجاد ساختارهای مناسب و توانمند‌سازی نیروی انسانی، زمینه ارائه خدمات مناسب‌تر به عموم متقاضیان را فراهم کرد.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بانک با اعلام این خبر که رتبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در شبکه شتاب بین بانک‌های کشور تک‌رقمی است، بیان کرد: آینده بانکداری قرض‌‌الحسنه و به‌ خصوص بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آینده بسیار روشنی است و حاکمیت اقتصادی کشور با علم به این موضوع خواستار توسعه بانکداری قرض‌الحسنه در کشور است.
وی شعار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را «هر ایرانی، یک کارت قرض‌الحسنه» عنوان کرد و افزود: تأمین مالی آسان، رونق اشتغال خرد و رفع احتیاجات ضروری تنها از طریق اجرای بانکداری قرض‌الحسنه امکان‌پذیر است.
«قرائی‌پور» در ادامه این نشست با مخاطب قرار دادن کارکنان بانک، گفت: با توسعه بانکداری الکترونیک و در اختیار داشتن نیروی انسانی ماهر و علاقه‌مند به خدمت‌رسانی، در آینده‌ای نزدیک شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مراکز بازاریابی محلی تبدیل خواهند شد که نتیجه آن ارائه خدمات متنوع بانکی به عموم مشتریان خواهد بود.
وی علم، عمل و علاقه را ۳ رکن اصلی و پایدار در حوزه بانکداری عنوان کرد و بیان داشت: مجموعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تکیه بر این ۳ اصل اساسی تلاش می‌کند تا به نحوی شایسته پاسخگوی نیازهای متنوع مشتریان باشد.

مشتریان قلب تپنده بانک هستند
در ادامه این نشست، دکتر «روح‌الله قاسمیان» مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان با اشاره به اهمیت تکریم مشتریان به عنوان قلب تپنده بانک، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان و کاهش حداکثری نارضایتی‌ها، علاوه بر راه‌اندازی سامانه تیکتینگ، مرکز تماس ۲۴ساعته خود را فعال کرده که در این زمینه با پاسخگویی به پرسش‌های بانکی مشتریان، ارائه انواع خدمات را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اعلام این مطلب که مشتری‌مداری در کنار رعایت اخلاق حرفه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: ارائه خدمت به موقع و در شأن مشتریان علاوه بر ایجاد حس رضایت، سبب ایجاد تفاوت‌ها و در نهایت اعتلای نام بانک و فرهنگ قرض‌الحسنه خواهد شد.
دکتر «قاسمیان» ایجاد باشگاه مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را گام بعدی در جهت تکریم و ارج نهادن به مقام مشتری عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد حس وفاداری در مشتریان، کمک به جذب مشتریان جدید، افزایش ارتباط مؤثر با مشتریان و شکل‌دهی ارتباط ۲سویه با مشتری در کنار تعریف منافع مشترک از اهداف اصلی باشگاه مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.
مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از تصویب طرح نام‌گذاری یک روز به عنوان روز مشتری در بانک، خبر داد و افزود: برآنیم تا با ارج نهادن به مقام مشتری، مشتریان ارزنده را به عنوان سفیران قرض‌الحسنه در کشور معرفی کنیم.
وی در پایان بر نکاتی در زمینه سامانه سرآمد، ضرورت پاسخدهی به تمامی مشتریان در شعبه، ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی به کارکنان و مشتریان، استفاده بهینه از فضای تبلیغاتی شعب و سطح شهرها و مراکز استان‌ها، ضرورت صبوری پرسنل بانک در قبال مشتریان، جشنواره مهرپوز، یکسان‌سازی لوگوهای قابل رؤیت در شعبه، رعایت پوشش اداری پرسنل و آموزش نیروها تأکید کرد.

طرح‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از جذابیت بالایی در بین مشتریان برخوردار است
در ادامه این نشست «احسان غلامی» رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه کسب و کار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن قدردانی از زحمات کارکنان بانک در استان مرکزی، اظهار داشت: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی از ابتدای سال جاری تا کنون رشد مناسبی داشته و حتی در برخی شاخص‌ها، عملکرد استان مرکزی از میانگین کشوری نیز بالاتر است.
وی با ذکر این نکته که در حال حاضر طرح‌های بسیار جذابی برای مشتریان حقیقی و حقوقی در بانک ارائه شده، گفت: یکی از مطلوب‌ترین طرح‌هایی که با ظرفیت بالایی در کشور در حال اجراست، طرح کالاکارت و حمایت از کالا و خدمات ایرانی است که علاوه بر ایجاد رابطه ثمربخش با مشتریان حقوقی، در نهایت رونق تولید، اشتغال‌زایی و همچنین افزایش قدرت خرید مردم را به همراه خواهد داشت.
وی طرح مهریار را یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین طرح‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دانست و بیان کرد: در حالی ‌که طرح مهریار جزء تازه‌ترین طرح‌های ارائه شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است؛ تا کنون توانسته بسیاری از سازمان‌ها را به جمع مشتریان بانک اضافه کند.
«غلامی» از اجرای طرح مهریار ویژه اشخاص حقیقی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: طرح «مهریار پلاس» با هدف ایجاد انگیزه در اصناف و کارگاه‌های تولیدی در زمینه تمرکز پردخت حقوق و مزایای کارکنان این دسته از مشتریان در حال تدوین بوده و به زودی برای اجرا به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

بهره‌مندی مردم از برکت قرض‌الحسنه از اهداف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است
در ادامه این نشست، «رضا وهام» سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی با ارائه گزارشی مختصر از عملکرد بانک در استان، گفت: رشد منابع بانک در استان از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۲۶ درصد بوده و از نظر جمع سپرده‌های قرض‌الحسنه در بین بانک‌های استان در رتبه نخست قرار دارد.
وی با اشاره به تخصیص بهینه منابع در قالب وام‌های قرض‌الحسنه، گفت: پرداخت انواع وام‌های قرض‌الحسنه از جمله اشتغال‌زایی، خریدکالا و خدمات ایرانی و رفع احتیاجات ضروری در استان با برنامه‌ریزی در حال انجام است و در تلاش هستیم تا با جذب منابع بیشتر، خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه را گسترش دهیم.
«وهام» با اشاره به تحقق اهداف ۱۲۷درصدی افتتاح حساب آنلاین و ۱۱۹درصدی همراه‌بانک در استان مرکزی ضمن تأکید بر تلاش استان برای توسعه بانکداری الکترونیک، افزود: بهره‌مندی همه مردم از برکت قرض‌الحسنه از اهداف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی است و توسعه بانکداری الکترونیک به اجرای این سیاست مهم کمک شایانی می‌کند.
سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با انواع مشتریان حقیقی و حقوقی، گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها از جمله طرح‌هایی همچون مهریار، سفرکارت، جشنواره مهرپوز و اعتبار در حساب جاری علاوه بر رشد جایگاه استان، سنت نیکوی قرض‌الحسنه را بیش از پیش گسترش دهیم.
در پایان نشست مطالب و پیشنهاداتی در بخش‌های مختلف از جمله وام آنلاین، تکریم مشتریان، آسان‌سازی برخی خدمات بانک از سوی رؤسای شعب مطرح و در خصوص این مطالب بحث و تبادل نظر انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.