کد خبر : 7241
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهریور 1401 - 10:49

جهش نوسازی مسکن در تهران

جهش نوسازی مسکن در تهران
سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران، جزئیات کلنگ‌زنی پروژه‌های محله نفرآباد در سومین شنبه «امید و افتخار» را تشریح کرد.

به گزارش خریدار، سید مهدی هدایت سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران، درباره جزئیات سومین شنبه «امید و افتخار»، اظهار کرد: روز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، پروژه‌هایی که قرار است کلنگ‌زنی شوند، در محله نفرآباد واقع در منطقه 20 تهران است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه‌های نفرآباد، ادامه داد: در این محله عملیات اجرایی یک پروژه خدماتی، رفاهی و پارکینگ به ارزش 250 میلیارد تومان آغاز می‌شود. همچنین کلنگ‌زنی 336 واحد مسکونی در نفرآباد که از پروژه‌های قرارگاه مسکن با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، صورت می‌گیرد.

هدایت با اشاره به اینکه بخش دیگر از کلنگ‌زنی روز شنبه، با مشارکت آستان حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) انجام خواهد شد، افزود: قرار است یک زائرسرا با 28 اتاق و 112 تخت و یک زورخانه به مساحت 500 متر مربع به ارزش 50 میلیارد تومان کلنگ‌زنی‌ شود.

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران اضافه کرد: در مراسم روز شنبه، با 4 منطقه تهران به صورت ویدیو کنفرانس ارتباط برقرار کرده و حدود 5 هزار واحد از پروژه‌های مسکونی را کلنگ‌زنی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری تهران در نفرآباد برای رفع بی‌عدالتی فضای شهری است، تصریح کرد: شهردار تهران به مردم محله نفرآباد 2 وعده داده بود، یکی از وعده‌ها مربوط به ساخت یک طبقه تشویقی است تا روند نوسازی در این محله تسریع شود و هفته گذشته این موضوع مصوب و ابلاغ شد. وعده دوم آغاز پروژه‌های محرک توسعه و خدمات پشتیبان سکوت بود که منابع آن را از طریق اوراق مشارکت تأمین کردیم.

هدایت ادامه داد: برای تحقق شعار نزدیک شدن جنوب به شمال تهران، شهرداری تهران در محله نفرآباد سرمایه‌گذاری کرده است و این پروژه‌های نفرآباد بین 2 تا 3 سال تکمیل می‌شوند.

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به نوسازی بافت فرسوده، بیان کرد: مشوق‌های نوسازی در بافت فرسوده را در کمیسیون ماده 5 تصویب و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال کردیم. شورای عالی معماری و شهرسازی در اولین جلسه قرار است این مصوبات را دستور کار خود قرار دهد؛ به محض ابلاغ از سوی شورای عالی، در سایر بافت‌های فرسوده تهران، شاهد جهش نوسازی خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.