کد خبر : 23230
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 14:29

از سوی معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی ضمن صدور پروانه نهایی فعالیت

مجتبی دوراندیش

تكالیف و ماموریت های شركت بیمه اتكایی “رایا” اعلام شد

تكالیف و ماموریت های شركت بیمه اتكایی “رایا” اعلام شد
طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی "رایا" ابلاغ شد.

به گزارش خریدار،  در این نامه که از سوی معاون طرح و توسعه نهادناظر منتشر شده، آمده است: از شرکت سهامی اتکایی رایا انتظار می‌رود تا با توسعه محصولات فناورانه مورد نیاز، خدمات بیمه‌ای را به صورت کاملاً دیجیتال و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی روز آمد به بیمه‌گران ارائه کنند.
در این نامه همچنین به برخی از نتایج مورد انتظار نیز اشاره شده که موضوعاتی نظیر: نظارت بر خط و هوشمند بر زنجیره فرایندهای شرکت، پیشگیری و مدیریت تقلبات و خطاهای احتمالی، مشارکت فعال در حوزه بیمه اتکایی، بهره‌گیری از ظرفیت ساختار خصوصی شرکت در توزیع جهانی ریسک، نرخ دهی منصفانه، استفاده از نرم‌افزار مناسب سامانه مدیریت اتکایی، به کارگیری روش‌های فناورانه در تحلیل ریسک و ایجاد بستر حاکمیت داده از جمله این هدف گذاری ها به شمار می روند.
همچنین توسعه سرمایه انسانی، ریسک سنجی بر خط با استفاده از داشبوردهای مدیریتی هوش تجاری، همکاری برای رشد و توسعه سریعتر محصولات و ابزارهای نوین بیمه‌ای و در نتیجه ایجاد هم افزایی همگرا در زیست بوم نوآوری صنعت بیمه کشور از دیگر ماموریت هایی است که از سوی معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی بر آن تاکید شده است.
بر اساس این گزارش دکتر علی بنیادی نایینی از مسئولان آن شرکت خواسته تا تلاش خود را برای رعایت قوانین و مقررات مربوط به کار گیرند و به ضوابط و مقررات مصوب شورای عالی بیمه در تمامی زمینه‌ها پایبند باشند.
گفتنی است در نامه یادشده بر موارد دیگری از جمله تعامل تنگاتنگ با بیمه مرکزی، رعایت حداکثر ظرفیت مجاز نگهداری، توانگری مالی، چارچوب قانون مبارزه باپولشوی و همچنین رعایت مفاد آیین نامه ضوابط تاسیس و فعالیت موسسات بیمه غیردولتی و سایر مصوبات شورای عالی بیمه تاکید شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.