کد خبر : 18948
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 13:18

وزیر اقتصاد در نشست با اعضای سندیکای صنعت بیمه تاکید کرد:

تشكیل نظام های رتبه‌بندی و اعتبار‌سنجی صنعت بیمه در سال 1402

تشكیل نظام های رتبه‌بندی و اعتبار‌سنجی صنعت بیمه در سال 1402
دکتر خاندوزی با تاکید بر اهمیت حرکت صنعت‌بیمه کشور به سمت نظام رتبه‌بندی گفت: برای ساماندهی امتیاز بیمه‌گذاران باید در سال‌جاری گام بزرگی در راستای تحقق اعتبار‌سنجی در صنعت‌بیمه برداشته شود.

به گزارش خریدار، دکتر خاندوزی در نشست با اعضای سندیکای بیمه‌گران کشور با اشاره به اینکه صنعت بیمه‌کشور و تلاش‌هایی که از سوی دست‌اندرکاران این بخش انجام می‌شود، در نظام حکمرانی ما چندان دیده نمی‌شود، اظهار داشت: صنعت‌بیمه کشور نیازمند توجه و التفات بیشتری از سوی سیاست‌گذاران کشور است.
وی با اشاره به خلاء قانون‌گذاری در صنعت بیمه‌کشور گفت: سال‌هاست که هیچ متن فاخر قانونی و حقوقی برای مسایل بیمه کشور تدوین و به مراجع قانونگذار ارایه نشده است.
وی افزود: هر چند در گذشته هر از گاهی و به مناسبت‌هایی همچون برنامه‌های پنج ساله یا قوانین بودجه‌بندی‌هایی مرتبط با بیمه در نظر گرفته شده است، اما کافی نیست و این نقطه ضعفی است که باید از سوی فعالان صنعت بیمه مورد توجه قرار گیرد.
وزیر اقتصاد مهم ترین مستندات قانونی صنعت بیمه را متعلق به نیم قرن قبل دانست و افزود: این موضوع به هیچ وجه برای صنعتی که تا این اندازه در دنیا متحول است و در کشور ما نیز اهمیت بسیاری دارد، برازنده نیست.
خاندوزی در ادامه به عملکرد صنعت بیمه کشور در سال گذشته اشاره کرد و در این خصوص گفت: مجموعا در شاخص‌های برآیندی صنعت بیمه کشور، رو به جلو نبوده و در سال گذشته در حوزه ضریب نفوذ، افزایشی صورت نگرفته است.
دکتر خاندوزی افزایش نیافتن ضریب نفوذ بیمه را از دلایل عدم توسعه صنعت‌بیمه در کشور برشمرد و تاکید کرد: وقتی ضریب نفوذ افزایش پیدا نکند، در نتیجه سهم صنعت بیمه از کیک اقتصاد کشور نیز افزایش پیدا نمی‌کند و به ناچار مشکلاتی چون نرخ‌شکنی پدید می‌آید.
وزیر اقتصاد اعتبارسنجی را از دیگر موضوعات مهم صنعت بیمه کشور دانست که در سال 1402 باید مورد توجه فعالان این صنعت قرار گیرد و در ادامه افزود: برای اینکه امتیاز بیمه‌گذاران خود را در کشور سامان دهیم حتما باید تلاش شود که در سال‌جاری گام بزرگی در راستای تحقق اعتبار‌سنجی در صنعت بیمه برداشته شود.
گفتنی است این نشست که با حضور محمد بهزادپور رییس‌کل بیمه‌مرکزی، سید‌محمد کریمی رییس سندیکای بیمه‌گران ایران و فعالان صنعت بیمه کشور برگزار شد، مشکلات و موانع توسعه بیمه از سوی فعالان این صنعت مطرح و راهکارهای مختلف برای حل این مشکلات بررسی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.