کد خبر : 21742
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 13:59

براساس آیین نامه ۶۹ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران:

مجتبی دوراندیش

تایید سطح یک توانگری مالی بیمه کوثر با نسبت 184 درصد

تایید سطح یک توانگری مالی بیمه کوثر با نسبت 184 درصد
سطح یک توانگری مالی بیمه کوثر با نسبت توانگری 184 درصد توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد.

به گزارش خریدار، مطابق اجرای ماده 6 آئین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره 69) و با توجه به بررسی ها و کنترل صورت پذیرفته، بر مبنای صورت های مالی سال 1401 نسبت توانگری مالی شرکت برای سال 1402 معادل 184 درصد و در سطح یک مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به بیان مصطفی مقصودی کسب سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن به عنوان یک هدف حائز اهمیت برای شرکت به حساب می آید و مبنای محاسبات توانگری، آخرین صورت های مالی حسابرسی شده و مفاد آئین نامه 69 بیمه مرکزی است و اتخاذ ترکیب مناسب فروش و مدیریت ریسک از عوامل موثر در کسب این سطح توانگری است.

وی افزود کسب سطح یک توانگری مالی برای هشتمین سال متوالی افزایش اعتماد مشتریان و ذی نفعان را به دنبال دارد و موجب مشارکت بیشتر سرمایه گذاران و بهره مندی مناسب از سرمایه سهام داران می گردد و شرکت را در تحقق اهداف کلانش جلب رضایت مشتریان و افزایش سودآوری یاری می دهد.

ایشان در پایان عنوان نمود: نسبت توانگری مالی پس از محاسبه مولفه هایی مانند مبلغ سرمایه موجود، ریسک صدور بیمه نامه، کل ریسک بازار، کل ریسک اعتبار و کل ریسک نقدینگی به دست می آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.