کد خبر : 14184
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 14:59

یک مقام مسئول در وزات صمت خبر داد:

بومی‌سازی ۹۵ درصدی صنعت چرم

بومی‌سازی ۹۵ درصدی صنعت چرم
مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت گفت: طی سال‌های اخیر در صنعت کیف و کفش و چرم توانسته‌ایم عمق ساخت داخل را به بیش از ۹۵ درصد افزایش دهیم.

به گزارش خریدار به نقل از شاتا، «محسن گرجی» با اشاره به اهمیت نمایشگاه امپکس که این روز‌ها در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، افزود: این نمایشگاه به همت ۶ اتحادیه و انجمن مرتبط با این صنعت هر ساله برگزار می‌شود و فعالان همه زنجیره‌ی صنعت چرم مثل تامین کنندگان مواد اولیه، زیره، چرم طبیعی و چرم مصنوعی، تولیدکنندگان محصول نهایی و ماشین آلات مرتبط با صنعت چرم، در نمایشگاه امپکس حضور دارند.

وی با اشاره به اشتغال ۴۵ هزار نفری در صنعت کیف و کفش و چرم، افزود: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و صنعتی در صنعت کفش داریم که از این تعداد، ۲۵۰ واحد صنعتی هستند و بعضا تا ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارند که در مجموع حدود 45 هزار نفر در این واحدهای صنفی و صنعتی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت با بیان اینکه در صنعت چرم (تولیدی‌ها و مجموعه‌های توزیع و فروش) که صنعت بالادست کیف و کفش است، هم حدود ۱۳ هزار نفر مشغول به کار هستند، اضافه کرد: آمارهای اعلام شده در خصوص اشتغال‌زایی در این صنعت، براساس سندراهبری که در ماه‌های گذشته با همکاری و نظر اتحادیه‌ها و اصناف مرتبط با این صنعت جمع‌آوری شده، نهایی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه فعالان بخش ماشین آلات صنعت چرم، تاکید کرد: تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات این صنعت علاوه بر تامین نیاز صنایع داخلی، بازار‌های صادراتی را هدف قرار دادند و ماشین آلات ساخت داخل را به کشور‌های دیگر صادر می‌کنند.

گرجی همچنین گفت: در واقع این صنعت توانسته اکثر نیاز‌های خود را تامین کرده و حتی برخی از مواد اولیه اساسی مورد نیاز صنعت کفش هم، مثل «پی یو» (مواد مورد نیاز زیره کفش) را صنعتی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.