کد خبر : 10397
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 15:17

در روز دوم سفر به استان گلستان انجام شد:

مریم آهون بر

بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آق قلا

بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آق قلا
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز دوم سفر به استان گلستان از پروژه ها و‌ زیرساختهای شهرک صنعتی آق قلا بازدید به عمل آورد و مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرک صنعتی را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.

به گزارش خریدار، علی رسولیان روز یکشنبه در بازدید از زیرساختها و پروژه های زیربنایی شهرک صنعتی آق قلا از نزدیک در جریان مهمترین ظرفیتها، توانمندی ها و مسایل و مشکلات این شهرک صنعتی قرار گرفت و برای رفع پاره‌ای از مسائل و مشکلات موجود، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

وی، همچنین پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آق قلا را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.
این مدول به ظرفیت ۴۵۰ متر مکعب در شبانه روز با هزینه ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال احداث شده است.

برای احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آق قلا ۶۵۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری، ۱۶۰ تن آرماتوربندی، ۴۲۰۰ متر مربع عملیات قالب بندی و یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب عملیات بتن ریزی انجام شده است.

وی همچنین از شرکت آریا تیناژن تولیدکننده داروهای ضدسرطان بازدید به عمل آورد.

آریاتیناژن، یک شرکت دانش بنیان بایوتک هست که از سال ۱۳۹۳ تاکنون فعالیت رسمی خود را شروع کرده است و در حال حاضر سه داروی ضد سرطان اصلی کشور را تولید می نماید و اکنون برای بیش از ۱۰۰ نفر شغل به وجود آورده است‌.

شهرک صنعتی آق قلا با مساحت کلی ۱۶۲.۴ هکتار دارای ۱۲۳.۶۰ هکتار مساحت صنعتی می باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه دارد.

استان گلستان دارای ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب بوده که از این تعداد ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی، عملیاتی و در حال واگذاری زمین است.

این استان همچنین دارای یک مصوبه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی در اترک بوده که عملیاتی شده و در حال پذیرش سرمایه گذار است.

مساحت کل شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان به همراه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی اترک ۲۱۳۷ هکتار بوده که از این میزان ۸۷۵ هکتار به صورت صنعتی و قابل واگذاری زمین میباشد.

همچنین بالغ بر ۶۵۰ هکتار از این اراضی به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این برنامه ها، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان، مدیرکل صمت استان گلستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، نمایندگان مردم آق قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی همراهی کردند.

رسولیان همچنین دیروز شنبه در جریان سفر به استان گلستان از شهرکهای صنعتی آزادشهر، رامیان، گنبد، علی آباد کتول و گرگان یک و نواحی صنعتی گلستان و دهنه بازدید به عمل آورد و وضعیت این شهرکها و نواحی صنعتی و واحدهای مستقر در آنها را مورد بررسی قرار داد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 509 شهرک و 338 ناحیه صنعتی و 5 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 84 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 99 هزار و 143 قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از 49 هزار و 529 واحد صنعتی و سه هزار و 245 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 987 هزار و 75 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.