کد خبر : 17924
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 15:42

برنامه های هسته ای کشورمان مسرت بخش و غرور آفرین است

برنامه های هسته ای کشورمان مسرت بخش و غرور آفرین است
رئیس شوراس اسلامی شهر تهران گفت:چندین سال پیش در چنین روزی برنامه های هسته ای ایران بنیان نهاده شد و این بسیار مسرت بخش و غرور آفرین است.

به گزارش خریدار، مهدی چمران در جلسه یکصد و سی و هفتم صحن علنی شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور به سالروز شهادت سید محمد باقر صدر و همشیره وی که در سال ۱۳۵۹ بدست رژیم سفاک بعث عراق صورت گرفت اشاره کرد و گفت: شهید صدر یکی از عناصر فاخر و از علمای بزرگ جهان اسلام به شمار می آید که از سنین جوانی دست به تالیفات بسیار زده و به درجه اجتهاد رسیدند.

وی در ادامه به ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: چندین سال پیش در چنین روزی آغاز برنامه های هسته ای ایران بنا نهاده شد و توانستیم توفیقات و موفقیت های بسیاری را طی این سالها شاهد باشیم و این رخداد بسیار مسرت بخش و موجب غرور آفرینی ماست.

رییس شورای شهر تهران به سالروز شهادت سید اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی، راوی روایت فتح ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و ضمن گرامیداشت مقام این شهید یادآور شد: نام این شهید در تمام ابعاد تاریخ جنگ و پس از آن به نیکویی برده می شود که آثار و مستنداتی که در طول دفاع مقدس و پس از آن تهیه کرد و با لحن و بیان خود به تصویر کشید که در قلب تاریخ باقی مانده است به همین دلیل این روز به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شد.

چمران در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام لیالی قدر و شب ضربت خوردن امام اول شیعینان حضرت علی علیه السلام، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان جهان به اتفاقات اخیر در نوار مرزی فلسطین و تجاوز رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امیدواریم به برکت این شبها و استجابت دعاها تمامی ملت های در بند بویژه مسلمانان فلسطینی که سالهاست با متجاوزان رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل دست به گریبان هستند ظفرمند شوند و پهنه جهان از شر جنایت پیشگان صهیونیسم رهایی یابند.
وی با مرور رویدادهای مهم تاریخی کشور به سالروز شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان یکی از افسران شجاع و کم نظیر ارتش ایران بود؛ شخصیتی که از قبل از انقلاب در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور داشت و در ۸ سال جنگ تحمیلی بعنوان مهره ای تاثیر گذار در عرصه دفاع مقدس فعالیت می کرد که سرانجام به دست منافقان کوردل ترور و به شهادت رسید.

رییس شورای شهر در پایان نیز درگذشت والده مکرم سردار اشتری، فرماندهی سابق انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به خانواده ایشان تسلیت و برای آن مرحومه علو درجات را خواستار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.