کد خبر : 18788
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 14:26

ایران اکسپو در خدمت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات

ایران اکسپو در خدمت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۳ گفت: رویداد توانمندی های ایران در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات کار خود را آغاز کرد و شاهد رخدادی مهم در عرصه تجارت داخلی و خارجی هستیم.

به گزارش خریدار،  «مجید تکبیری» با اشاره به اینکه تجارت خارجی و دیپلماسی اقتصادی یکی از اولویت های دولت سیزدهم از آغاز به کار خود بوده است، اظهار داشت: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در همین راستا، با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی برگزار می‌شود و تاکنون نمایندگان بیش از ۶۰ کشور از نقاط مختلف جهان برای بازدید از نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

وی افزود: نکته مهم و قابل توجه ‌در این نمایشگاه، حضور گسترده مقام‌های سیاسی و تجاری کشورهای مختلف در ایران است که به گفته مسوولان، حتی در کل زمان مذاکره‌های برجامی، این تعداد تاجر و هیات تجاری وارد ایران نشده بود.

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۳ ابراز امیدواری کرد: صادرکنندگان برتر کشور که با همه توان خود پا در میدان نبرد تجارت جهانی گذاشته و توانسته اند پرچم اقتدار ایران را در این عرصه بالا ببرند، با حضور پر رنگ در بازارهای بین المللی و ارتقای کمی و کیفی هر چه بیشتر محصولاتشان بتوانند به اهداف مطلوب خود در راستای خدمت به کشور دست یابند.

وی با اشاره به چهار دوره برگزاری ایران اکسپو با میزبانی از سه‌هزار تاجر و بازرگان از ۴۸ کشور و برگزاری بیش از ۲۰۰ نشست B To B با درآمد صادراتی بیش از ۳۵۰ میلیون دلار، گفت: پنجمین دوره نیز در فضایی افزون بر ۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ سالن نمایشگاهی، با میزبانی از ۷۰ هیات تجاری و دولتی با هدف ایجاد بازارهای صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و در ۱۲ گروه کالاهای صادراتی در حال برگزاری است.

تکبیری افزود: بخش خصوصی با همت و پشتکار تولیدگران ایرانی و توسعه صنعت نمایشگاهی مسیر توسعه صادرات غیرنفتی را هموار کرده و هم اکنون در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، همه ظرفیت های تولیدی در کشور فعال شده و وقت آن است که در این بستر ایجاد شده با تمام قوا حاضر شویم.

وی اظهار داشت: براساس گزارش‌های اعلام شده امسال رشد ۳۰ درصدی صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ را شاهد خواهیم بود که با توجه به سیاست صادرات غیرنفتی، شاهد عملکردی رو به رشد در اشتغال زایی، خودکفایی و بهره وری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ روز هفدهم اردیبهشت‌ماه با حضور رییس‌جمهوری افتتاح شد که تا بیستم اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.