کد خبر : 18462
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 13:29

اهدای زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بالاتر

اهدای زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بالاتر
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ خانواده‌های دارای چهار فرزند که همه زیر ۲۰ سال باشند به قانون حمایت از طرح فرزندآوری اضافه شده و وزارت راه و شهرسازی مکلف شده که به این خانواده‌ها یک قطعه زمین رایگان بدهد.

به گزارش خریدار، وحید کرم‌الهی اظهار کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۲ خانواده‌های دارای چهار فرزند که همه زیر بیست سال باشند به قانون حمایت از طرح فرزندآوری اضافه شده و وزارت راه و شهرسازی مکلف شده که به این خانواده‌ها یک قطعه زمین رایگان بدهد و خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعد آن‌ها از تاریخ ۲۴/۸/۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشند یک قطعه زمین تا ۲۰۰ متر بدهیم.

وی افزود: قانون به ما می‌گوید برای خانواده‌های دارای سه فرزند و طرح نهضت ملی مسکن زمین تأمین و برای خانواده‌هایی که دارای چهار فرزند و بالاتر هستند زمین رایگان تأمین کنم.

کرم‌الهی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه معرفی اراضی مازاد به ما هیچ همکاری نکردند در صورتی که تکلیف قانونی آن‌ها بود که هیچ دستگاهی حتی یک متر مربع به ما زمین مازاد معرفی نکرد و خودمان زمین‌ها را کشف کرده و بعدها به سراغ آن‌ها رفتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به این‌که در اجرای پروژه‌ها معارضین ترمز هستند ولی علت تامه نیستند، بیان کرد: اگر پول داشته باشیم هم می‌توانیم پول پروژه را بدهیم و هم پول معارضین را بدهیم و این در صورتی است که ما پول آن‌ها را نمی‌دهیم و فرد نیز مجبور است جلوی کار ما را بگیرد.

وی افزود: جاده خرم‌آباد به سپید دشت جزء پروژه‌های بهسازی ما با ردیف بودجه ماست، حدود ۱۸ کیلومتر تعریض آن انجام و مطالعات تقاطع ابتدای مسیر و کل مسیر انجام شده و علت اینکه کار نمی‌شود این است که وقتی ما اعتبار نداشته باشیم نمی‌توانیم پیمانکار آورده و جاده را زخمی و از امنیت آن بکاهیم.

کرم‌الهی تصریح کرد: در کل بخش‌های مسکن شهری، روستایی، حمایتی، بافت فرسوده وظیفه ما تأمین ۱۱۶ هزار واحد است اما آنچه باید در اراضی دولتی زمین برای طرح ۹۹ ساله تأمین کنیم ۸۸ هزار واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: تولید مسکن تقاضا محور است، ما اعلام می‌کنیم که کسانی که تقاضای مسکن دارند تقاضا کنند، الان از ۱۴۸ هزار نفر که برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند ۴۰ هزار نفر واجد شرایط بودند من باید برای آن‌ها زمین تأمین کرده و مسکن درست کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.