کد خبر : 10552
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 آبان 1401 - 12:41

انتخابات مجمع تشکل‌های گردشگری کشور برگزار شد

انتخابات مجمع تشکل‌های گردشگری کشور برگزار شد
انتخابات مجمع تشکل‌های گردشگری کشور برگزار و نشست خبری این تشکل با حضور اعضای جدید و اصحاب رسانه برپا شد.

به گزارش خریدار؛ انتخابات مجمع تشکل‌های گردشگری روز چهارشنبه یازدهم آبان برگزار شد و جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران کشور به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد.

این انتخابات با حضور 11عضو از 16 عضو مجمع برگزار و نشست خبری آن بعد از انتخابات در هتل بزرگ فردوسی برپا شد. اعضای جدید تشکل در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌ها و اهداف خود برای وضعیت گرشگری کشور، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.

اعضای جدید مجمع به این شرح انتخاب شدند: جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس، ابراهیم پورفرج؛ نائب رئیس، شاهرخ محمدزاده؛ عضو هیئت رئیسه، حسن تقی‌زاده انصاری؛ عضو هیئت رئیسه و مسیح‌الله صفا؛ عضو هیئت رئیسه. همچنین محمد جهانگیری و غلامعلی صادقی لاریجانی به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت رئیسه انتخاب شدند.

مشروح نشست خبری مجمع تشکل‌های گردشگری را در ادامه خواهید خواند.

علی‌رغم شرایط کرونا اقدامات خوبی انجام دادیم

جمشید حمزاده به عنوان رئیس هیئت رئیسه در نشست خبری گفت: در کشور و در بحث گردشگری مشکلات فراوانی داریم و موانع متعدد باعث شده فعالین این بخش به شدت آسیب ببینند. از طرف دیگر حمایت دولتی از بخش گردشگری هم کم است. پس ما به یک انسجام و همدلی نیاز داریم تا همه در کنار هم بتوانیم از منافع این صنعت و منافع فعالین این صنعت دفاع کنیم.

وی افزود: به دلایل شرایط خاص کرونا و مشکلات جاری کشور در سالهای گذشته مجمع تشکل‌های گردشگری کشور فعالیت زیادی نداشت و جلسات موردی برگزار می‌شد. اما علی‌رغم اینها اقدامات خوبی هم انجام شد.

حمزه‌زاده درباره اقدامات صورت گرفته گفت: ابقای 50درصد معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری، معافیت صددرصدی مالیات بر ارزش افزوده برای هتلهای یک تا سه ستاره و سایر مراکز اقامتی، تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارت گردشگری از جمله اقداماتی است که در مجمع انجام شده است.

ایجاد کمیسیون‌های تخصصی گردشگری در دستور کار قرار دارد

رئیس جامعه هتلداران کشور در ادامه افزود: بعد از این رکود و وقفه که ذکر آن رفت، بنای ما بر این شد که اساسنامه مجمع را که در سال 1395 تدوین و به امضای اعضا رسیده بود، بازنگری و به روزرسانی کنیم. بعد مبنای این بازنگری انتخابات انجام و هیئت رئیسه جدید انتخاب بشود. هر تشکل در این رای‌گیری تنها یک حق رای داشت.

وی افزود: از مسائل جدیدی که در این اساسنامه دیده شده است ایجاد کمیسیون‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله اقامت، پذیرایی، راهنمایان، مسائل حقوقی و… پیش‌بینی شده است. سیاست ما بر اساس اساسنامه این است که در این کمیسیون‌ها از وجود همه افراد فعال در صنعت گردشگری و حتی روسا و اعضای هیئت مدیره تشکل‌های قبلی، افراد مطرح در حوزه هتلداری، موسسات علمی و دانشگاهی، رسانه‌ها و همه افراد ذی‌صلاح استفاده بشود.

حمزه‌زاده گفت: برگزاری همایش‌های تخصصی، رویداها و مناسبت‌ها نیز در دستور کار ما قرار دارد که جدول آن به زودی تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

ایران‌هراسی گردشگری ما را آزار می‌دهد

محمود بنکدار از جامعه تورگردانان که به عنوان نماینده ابراهیم پورفرج؛ نائب رئیس، در این نشست حضور داشت گفت: تشکل باید جایگاه خود را در بخش دولتی به رخ بکشد و دست‌اندرکاران گردشگری که در این مجمع حضور دارند باید جایگاه تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر را برای این مجمع تعیین کنند.

بنکدار افزود: ما امروزه درگیر ایران هراسی در سایر کشورها هستیم که گردشگری ما را آزار می‌دهد که هر وزارتخانه و نهاد تصمیم‌گیری باید در این زمینه و برای از بین بردن ایران‌هراسی تلاش کند.

ما برای وصل کردن آمدیم

در ادامه این نشست خبری حسن تقی‌زاده انصاری به عنوان عضو هیئت رئیسه که ریاست انتخابات را نیز بر عهده داشت، صحبت کرد و گفت: شعار و اعتقاد اولیه همه دوستان در بدو شکل‌گیری مجمع شعار «ما برای وصل کردن آمده‌ایم» است. علی‌رغم اینکه تشکل‌ها به صورت طبیعی با هم تضاد منافع هم دارند اما فضای کنونی شکل گرفته فضای همدلی و همیاری است.

وی افزود: این مجمع توانست با دور هم جمع شدن به فصل مشترکی برسد. در این اساسنامه ما منابع مختلفی را مرور کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تمام افراد ذی‌نفع و تاثیرگذار در حوزه گردشگری و بخش علمی کشور بتوانند به صورت افتخاری با مجمع همکاری کنند.

انصاری در پایان گفت: بسیاری از موضوعات بین تشکلی بین اعضا حل شده است ولی نیاز به همکاری و همیاری بیشتری داریم که امیدواریم بتوانیم در این مسیر سخت با دست یاری به سمت دوستان دراز کردن به سمت موفقیت پیش برویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.