کد خبر : 14246
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 15:16

در دهمین نشست کمیته مشترک مرزی رقم می‌خورد؛

امضای تفاهم‌نامه مشترک جهت توسعه همکاری تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان‌

امضای تفاهم‌نامه مشترک جهت توسعه همکاری تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان‌
مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان از امضای تفاهم‌نامه مشترک تجاری و اقتصادی به‌عنوان سند توسعه همکاری دو جانبه مسئولان ایران و پاکستان در دهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی میان این دو کشور خبر داد.

به گزارش خریدار، دهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان و همچنین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در روزهای پایانی دی‌ماه سال جاری در پاکستان برگزار می‌شود.

«ایرج حسن‌پور» مدیرکل صمت استان سیستان وبلوچستان در خصوص دهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان گفت: این نشست با حضور مسئولان استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان به مدت دو روز و از ۲۳ تا ۲۴ دی‌ماه امسال در شهر کویته پاکستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۲۶ تا ۲۸ دی‌ماه نیز نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی پاکستان برپا می‌شود، ادامه داد: هدف از برگزاری کمیته مشترک تجارت مرزی، بررسی مسائل و رفع موانع تجارت مرزی و توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان است.

مدیر کل صمت استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: دراین کمیته، دو طرف هماهنگی لازم را در رشد و رونق مبادلات تجاری و اقتصادی، تبادل هیات‌های تجاری، برپایی نمایشگاه‌های مشترک، جذب سرمایه‌گذاری دو جانبه، ایجاد مراکز صنعتی مشترک و بازارچه‌های خرده فروشی انجام خواهند داد.

حسن‌پور همچنین گفت: پنل‌های تخصصی دو جانبه از جمله امور بازرگانی، گمرک و امور بانک و تهاتر، امور حمل و نقل، امور شیلات، کشاورزی و غیره برگزار و پس از آن بین طرفین تفاهم‌نامه مشترک به عنوان سند توسعه همکاری دو جانبه به امضای مقامات دو طرف خواهد رسید.

شایان ذکر است، نهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در روزهای نهم و دهم خردادماه در زاهدان برگزار شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.