کد خبر : 20520
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1402 - 12:06

خاندوزی:

افزایش کارمزد تراکنش‌های بانکی بر اساس مصوبه بانک مرکزی است

افزایش کارمزد تراکنش‌های بانکی بر اساس مصوبه بانک مرکزی است
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانک ها متقاضی آن بودند که بیشتر درآمدشان از محل خدمات باشد نه نرخ سود تسهیلاتT گفت: افزایش کارمزد تراکنش‌های کارت به کارت براساس مصوبه بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش خریدار،سیداحسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش کارمزد تراکنش های کارت به کارت ها، اظهار داشت: شرکت‌های دست اندرکار و شبکه بانکی از مدتی قبل متقاضی این بودند که بیشتر درآمدشان ناشی از خدمات باشند تا ناشی از سود، در همین راستا بانک‌مرکزی یکی از این محل ها را افزایش کارمزد کارت به کارت تعیین کرد.

وی با بیان این جمله که میزان این کارمزدها مدتی است تغییر پیدا نکرده، عنوان کرد: این‌ تغییر ناشی از ابلاغ مصوبه بانک مرکزی در حوزه کارمزد ها برای تراکنش هاست. همچنین در مصوبه بانک مرکزی سقفی در نظر گرفته شده که اگر از هر عددی تراکنش بالاتر باشد نباید میزان عوارض از سقف مصوبه بانک مرکزی افزایش پیدا کند.

به شکایات و اعتراضات مالیاتی اصناف رسیدگی می‌شود

وزیر اقتصاد در رابطه با مالیات ها گفت: قانون مالیاتی در مورد نحوه اخذ مالیات بر مشاغل و اصناف به نسبت سال قبل تغییر پیدا نکرده است. با توجه به اینکه امسال پیش از شروع به فصل مالیاتی جلساتی خوبی را با اتاق اصناف برگزار کردیم، توافقات سازمان‌مالیاتی در قالب توافق جدید صورت خواهد گرفت و البته همچنان نظر دولت این است که باید با همراهی و همکاری و با لحاظ شرایط اقتصادی و همکاری بین اتاق اصناف و سازمان‌مالیاتی این مالیات عادلانه و مبتنی بر اطلاعات و مدارک دقیق اخذ شود.

خاندوزی تاکید کرد: اعلام کرده ایم هر اعتراضی وجود داشته باشد ادارات این اختیار را دارند که رسیدگی کنند تا اجحافی در حق کسی صورت نگیرد.

وی با اشاره به تشکیل یک کارگروه مشترک در زمینه رسیدگی به شکایات خاطرنشان کرد: یک کارگروه مشترک بین سازمان مالیاتی و اتاق اصناف و مجلس به حل و فصل اعتراض ها رسیدگی خواهد کرد تا این همکاری خوب تاپایان مهلت قانونی ادامه پیدا کند.

وزیر اقتصاد با ارایه توضیحاتی درباره نرخ خوراک پتروشیمی به گمانه زنی برخی کانال ها در فضای مجازی در این زمینه پاسخ داد و گفت که این مصوبه ۲۹ خرداد از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.