کد خبر : 22848
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 13:55

وزیر اقتصاد:

مجتبی دوراندیش

ارتقای نظام پاداش و جزا، هوشمندسازی و روشن‌گری فعالانه، سبب رشد سازمانی می‌شود

ارتقای نظام پاداش و جزا، هوشمندسازی و روشن‌گری فعالانه، سبب رشد سازمانی می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای اینکه یک سازمان متعالی داشته باشیم لازم است در چهار محور ارتقای نظام پاداش و جزا، یافتن راه‌حل‌های انجام ماموریت‌ها، هوشمندسازی سازمان و روشنگری فعالانه تلاش کنیم.

به گزارش خریدار، سید احسان خاندوزی در مراسم قدردانی از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲(ارزیابی عمکلرد سال ۱۴۰۱) این وزارتخانه افزود: رفع و رجوع اقدامات روزمره با کیفیت و سرعت بالا قابل قدردانی است و باید بازیگران و ارکان اصلی سازمان‌ها همیشه اندیشه ارتقای سازمان را در ذهن خود داشته باشند و طوری عمل کنند که سازمان متعالی را به آیندگان تحویل دهند و با این نگاه، نقطه عطف سرنوشت سازی را در سازمان‌های تحت مدیریت خود رقم بزنند.

وی گفت: اگر شخصی سازمانی را تحویل بگیرد اما در زمان تحویل آن ارتقایی در سیستم مشاهده نشود در حقیقت یک مدیر راهبردی و تحول آفرین نبوده و باید همه ما خود را مکلف کنیم سازمان تحت مدیریت خود را به نقطه مطلوب نسبت به اهداف تعیین شده بلند مدت و کوتاه مدت برسانیم و با این تفکر یک نهاد بالغ و رشد یافته‌ای را تحویل دهیم و این تذکر باید همیشه در برابر چشمانمان باشد.

وزیر اقتصاد افزود: با ایجاد یک نظام پاداش و جزا مترقی، یک سازمان رو به رشد را خواهیم ساخت و با این روش نیروی انسانی همراه ما خواهد شد تا اهداف دستگاه محقق شود.

خاندوزی اظهار داشت: مساله دیگری که سبب رشد یافتگی سازمان می‌شود این است که بجای اینکه منفی‌گرایی کنیم و همیشه به دنبال بهانه‌ای برای انجام ندادن کارها باشیم؛ سعی کنیم راه چگونگی رسیدن به ماموریت‌های محوله را بیابیم.

وی با بیان اینکه همیشه مسایل فنی، اجرایی، نداشتن اختیارات کافی و قوانین متعدد راه را برای توجیه کردن و بهانه جویی به روی یک مدیر و نیروی انسانی باز می گذار، د گفت: وجه تمایز یک مدیر تحول گرا در این است که همیشه ذهن پویا و خلاقی برای یافتن راه حل های مختلف انجام ماموریت های محوله و اهداف سازمانی پیدا می کند.

وزیر اقتصاد مساله هوشمند سازی را محور مهم دیگری در مساله رشد سازمانی برشمرد و بیان داشت: یک مدیر موفق به کمک هوشمندسازی سازمان، اطلاعات حوزه‌ی فعالیت سازمان خود را بروز و سریع دریافت می کند و با تجزیه و تحلیل اطلاعات، قطعا تصمیمات و انتخاب‌های مناسب تری را خواهد گرفت.

خاندوزی با تصریح اینکه هوشمند سازی یک ابزار مدیریتی است و یک مدیر با انجام این کار بدون پرسش از هیچ شخصی، اشراف کامل آماری و اطلاعاتی از سازمان خود خواهد داشت گفت: در وزارت اقتصاد تلاش کردیم با پیوند دادن سامانه های مختلف دستگاه های تابعه، یک داشبورد کاربردی را راه اندازی کنیم و در تلاشیم با کمک همه بخش ها آنرا کامل کرده و در اختیار آقای رئیس جمهور قرار دهیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.