کد خبر : 21470
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 - 15:22

اراضی عباس آباد به کانون نوآوری تبدیل می شود

اراضی عباس آباد به کانون نوآوری تبدیل می شود
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد گفت: در نطر داریم اراضی عباس آباد فارغ از بحث فرهنگی و گردشگری به عنوان مجموعه یا کانون نوآوری و فناوری قرار است تبیین شود.

به گزارش خریدار، حجازی مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه اظهار کرد: نخست اینکه ما در شهرداری تهران به تمیزبودن عنوان درد جدی نگاه می کنیم. اسناد بالادستی اراضی عباس آباد و مجموعه فرهنگی و گردشگری برای اینکه بتواند اثر مثبت به مردم بدهد تبیین شده و برنامه ریزی های جدی نسبت به اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی انجام شده است.

وی افزود: همه مدیران گذشته نسبت به اراضی عباس آباد در فضای شهر تهران داشته و دارند. ما هم برای این موضوع سعی کردیم ابعاد مختلف اراضی عباس آباد را در مقاطع مختلف معرفی و سعی کنیم این خدمات را هر چه بهتر برای مردم انجام دهیم.

حجازی ادامه داد: ما از سه پروژه جدی در اراضی عباس آباد که افتتاح می شود، بازدید کردیم. دوپروژه در آینده به بهره برداری می رسد که یکی پروژه مجموعه پارکینگ فرهنگ که مراحل پیشرفت آن را ملاحظه کردید و به گفته مدیران شهرداری این پروژه تقریبا به لحاظ بودجه دو سوم پروژه های تهران را در بر می گیرد. دیگری، پروژه خانه موسیقی است که که فاز یک این پروژه در سه ماهه ابتدای سال آینده اففتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: در جلسه گذشته که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد به اقدامات اخیری که اراضی عباس آباد با حمایت شهردار تهران برای ارتقای سطح کیفی این مجموعه انجام دادند اشاره کردیم. نخست اینکه نگاه فضای اراضی عباس آباد به نگاه بهره برداری تبدیل شده است. می دانید که ما چندین مجموعه قابل افتتاح را در دست اقدام داریم. اراضی عباس آباد به صورت جدی به آن می پردازد که یکی از اقدامات آن خدمات خوب به مردم است. در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری به صورت جدی همزمان در یک ماه آینده خدمات خوبی را به مردم خواهیم داد. با تاکید شهردار تهران برای گردشگری یکپارچه به عنوان یک مجموعه واحد در شهر تهران قرار است نقش آفرینی جدی انجام شود. اراضی عباس آباد نیز از این قضیه مستثنی نیست. باید بگویم که زیرساخت اراضی عباس آباد، فرهنگی است . ما در ۴ ساله اخیر اقدامات فرهنگی فاخری را در سطوح ملی و شهری در اراضی عباس آباد انجام دادیم و خواهیم داد. ما قصد داریم به موضوع فضای گردشگری و سرمایه گذاری یا به تعبیری به اقتصاد گردشگری بپردازیم. موضوعی که به فراخور حال برخی از تصمیمات مسئولین که به ظاهر تصمیمات درستی است، هرچند ضرباتی نیز به گردشگری وارد می کند ما به این موضوع نیز اهمیت دادیم و امیدواریم قدم های بزرگی را در این مسیر برداریم.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد همچنین خاطرنشان کرد: شهردار تهران به این موضوع تاکید دارد و ما نیز به آن پرداختیم و با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گام های خوبی برداشته می شود. در نطر داریم اراضی عباس آباد فارغ از بحث فرهنگی و گردشگری به عنوان مجموعه یا کانون نوآوری و فناوری قرار است تبیین شود.

حجازی گفت: این کانون نوآوری به عنوان فضای جدی کشور ما که بحث فناوری را دنبال می کند، به شمار می رود. اراضی عباس آباد با افتتاح خانه خلاق سعی کرد بهانه ای برای ورود به این موضوع داشته باشد. در این مدت اخیر تفاهم جدی را در حوزه هوشمندسازی و موضوع نوآوری خانه های خلاق در کل اراضی عباس آباد در شرف انجام داریم که امیدواریم قدم های جدی و بزرگی برای خدمات نوین برداشته شود.

وی ادامه داد: حاصل این تاکیدات، که در موضوعات مختلف در محصولات ایرانی فاخر معرفی خواهیم کرد، یک مرکز بزرگ بیش از ۷هزار مترمربعی است که در یک ماه آینده افتتاح خواهد شد. این کار یک اقدام جدی است.

مدیرعامل منطقه گردشگری و فرهنگی عباس آباد بیان کرد: یکی از پروژه های جدی که در سه ماه اول سال آینده افتتاح خواهد شد، “خانه مسئولین” است که اهتمام ما این است مجموعه خانه مسئولین را تا پایان سال جاری به پایان برسانیم و اتمام آن را به سال آینده موکول نکنیم.

حجازی خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که مسئولان در حوزه فرهنگی داشتند، در مجموعه اراضی عباس آباد طوری برخورد کردیم که تقریبا با کمترین امر موضوع بی حجابی مواجه هستیم. نمی خواهم بگویم صفر اما سعی کردیم تمهیدات ما در فضای برنامه ای باشد. تقریبا از اول محرم تا آخر ماه صفر برنامه ای تحت عنوان دورهمی خانوادگی اما با نگاه و بستر فضای تعزیه خوانی برگزار می کنیم. این برنامه در روزهای پنجشنه و جمعه هر هفته ۳ ساعت پس از نماز مغرب آغاز و تا پاسی از شب ادامه دارد. اما در موضوع حجاب ما تقریبا کمترین آسیب را داشتیم.علت اصلی نیز این است که اراضی عباس آباد تحت نظر ماست و فضای خانوادگی به وجود آوردیم. اگر هر کسی به اراضی عباس آباد مراجعه کند، فضای آنجا را خانوادگی را می بیند و متوجه می شود که بستر، بستر خانوادگی است.

وی همچنین توضیح داد: یکی از اقداماتی که کشور ایران بعد از تحریم ها انجام داد، گردشگری داخلی بود. یکی از جاهایی که می تواند در این زمینه با اهمیت باشد، اراضی عباس آباد است. مشابه این مکان در کشورهای دیگر وجود دارد. در این خصوص سعی کردیم همه جای عباس آباد را به مرکز گردشگری متصل کنیم. همه جای اراضی را به عنوان بستری برای علاقمندان فراهم کنیم . به همین دلیل ظرف یک ماه آینده در این مجموعه یک ایستگاه گردشگری افتتاح می شود که به عنوان برترین ایستگاه هوشمند گردشگری به شمار می رود. یکسری اقدامات برای ارتقای گردشگری داخلی در سطح شهر انجام خواهد شد. باید این را بگویم که اراضی عباس آباد در مدت حضور بنده همیشه و همه جا سعی کرده پروژه های اراضی عباس آباد را با هر منابعی که تعریف می شود، به سرانجام برساند. به عنوان مثال پارکینگ فرهنگ که منابع آن مشخص است. امکان مشارکت برای بخش خصوصی می توانست فراهم باشد اما قوانین دست و پاگیری که همیشه وجود دارد باعث شد این پروژه عقب بیفتد.

حجازی گفت: این را بگویم منابع مالی پروژه های اراضی عباس از شهرداری تعیین می شود. ما از طریق بحث مولدسازی که اخیرا مطرح شده یک شورا در اراضی عباس آباد داریم که محل ها را شناسایی می کند و براساس طرح جامع اراضی عباس آباد با بخش های خصوصی صحبت می کند. مولدسازی را ما براساس منابع خودمان انجام می دهیم. سعی کردیم که از مجموعه ها، زمین ها و امکاناتی که داریم موضوع مولدسازی را به صورت جدی پیگیری کنیم.

مدیرعامل منطقه گردشگری و فرهنگی عباس آباد گفت: جزو تصمیمات ماست که در آینده نزدیک چندین استودیو را در اراضی عباس آباد آغاز کنیم. این کار از طریق بخش خصوصی و آورده های اراضی عباس آباد انجام می شود. ما تهاتر می کنیم. در مجموعه های شهرداری اراضی عباس آباد به لحاظ اسنادی مستثنی است. ما هیچ زمینی را در اختیار مجموعه ای نمی توانیم مادام العمر قرار دهیم. بنابراین سعی کردیم مولدسازی را صورت جدی پیگیری کنیم و پروژه ها را نیز دنبال کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.